دوشنبه _ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9672 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • یادداشت حامد شجاعی به مناسبت وفات حضرت ام البنین

    قمر ندارم من

    شناسه : 46316 06 دی 1402 - 21:27 ارسال توسط :
    نوعروسان امروز هم با تاسی از بانوان عاشورا خود را برای مرثیه سرایی و روایت عشق و دلدادگی همسران مدافع حرم و دفاع از ولایت و اسلام آماده میکنند تا به دنیا ثابت کنند که این علم حضرت ثارالله تا ظهور حضرت حجت ( عج) بر زمین نخواهد ماند.
    قمر ندارم من
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ بانوی قطره های علقمه، خاتون سوگ نشین علقمه و مادر؛ مادری که اگر چه در کربلا نبود، ولی دلش تا ابد در کربلا ماند و نگاهش بر افق، که آیا «کاروان عشق» را بازگشتی خواهد بود یا نه؟ مادری که ام البنین بود، ولی آیینه نگاهش از آسمان کربلا، تنها اشکِ خونین ستارگان را چید؛ آن گاه که راوی، از عبور نیزه‏ ها روایت می‏کرد!

    مادری که برای همیشه با ناله‏ های نینوایی، به یاد پسران همچون قمرش لالایی سرود و سروده‏ هایش را فرات هر روز هنگام غروب برای زائران و مجاوران حرم حضرت سقا نجوا می‏کند! مادری که دیگر قمر ندارد.

    وچه زیبا سالروز وفات این بانوی بزرگ را روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری کرده اند و این فرصتی است برای تکریم آن همسران و مادرانی که به ندای پیر و مراد خود حضرت روح الله (ره) لبیک گفتند و در دوران انقلاب و دفاع مقدس همسران خود را برای فداکاری و جانثاری در عرصه ها و صحنه های مختلف تشویق نموده و بعد از شهادت نیز با شجاعت، صبر و استقامت و پیروی از سید خراسانی همواره منادی ، مروج و علمدار خط سرخ شهیدان و اهداف و آرمان های والای آنان بوده اند؛ تا آنجا که با تربیت نسل جوان ثاراللهی در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام پیشقدم شدند.

    مادرانی که اگر چه خود در خاکریزهای دفاع از کیان اسلام و خاک وطن در برابر یزیدیان زمان حضور نداشتند اما خطوط مقدم پر از جوانان حسینی بود که در دامن این مادران فاطمی پرورش یافته بودند و خون سرخ این راد مردان پاسخ هل من ناصر ینصرنی نائب بر حق امام زمانشان بود.

    نوعروسان امروز هم با تاسی از بانوان عاشورا خود را برای مرثیه سرایی و روایت عشق و دلدادگی همسران مدافع حرم و دفاع از ولایت و اسلام آماده میکنند تا به دنیا ثابت کنند که این علم حضرت ثارالله تا ظهور حضرت حجت ( عج) بر زمین نخواهد ماند.

    و ما مفتخریم که مادران ایران زمین، چون ام البنین (س) با تقدیم عزیزترین داشته های خود، همسران و فرزندانشان، تاریخ را به گونه ای دیگر در حمایت از حسین زمان , حضرت روح الله تکرار کردند و چه زیبا نقش آفرین بازسازی این تاریخ پرشکوه شدند و این راه هنوز ادامه دارد…

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.