دوشنبه _ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9672 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • یادداشت حامد شجاعی باغینی

    مشعوف از میهمانی ویژه

    شناسه : 48336 26 اسفند 1402 - 18:10 ارسال توسط :
    وقتی کارت دعوت مهمانسرا توسط خادم حضرت رضا به دستت میرسد انگار که روزه‌ات مقبول واقع شده است زیرا تو میهمان ویژه سلطان شدی و باور داری به حرمت عطر چای و نبات و خوان امام هشتم، همه ی دعاهایت را مستجاب کرده‌اند.
    مشعوف از میهمانی ویژه
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ وقتی کارت دعوت ضیافت ولیمه یا عروسی به دستت می‌رسد خوشحال می‌شوی، با لباس های نو خود را مهیا میسازی برای یک میهمانی.حال اگر این دعوت از طرف یک عزیز باشد کلی ذوق میکنیم که ما هم دعوت شدیم؛ اما میهمانی در ضیافت الله و توفیق حضور در حرم مطهر رضوی چیز دیگری است و رنگ و بوی متفاوتی دارد.

    وقتی کارت دعوت مهمانسرا توسط خادم حضرت رضا به دستت میرسد انگار که روزه‌ات مقبول واقع شده است زیرا تو میهمان ویژه سلطان شدی و باور داری به حرمت عطر چای و نبات و خوان امام هشتم، همه ی دعاهایت را مستجاب کرده‌اند.

    با شروع ماه مبارک رمضان، سفره‌ای به گستره عالم خلقت پهن می‌شود و هر مخلوقی به میزان فراست و فرصت‌شناسی خود از رخصتِ مغفرت الهی، رزق خود را برمی‌گیرد. شب‌ها و روزها، آکنده از عطر بال و پر فرشتگان می‌شوند و چهره مومنان، رنگِ نور عبادت و بازگشت به آغوش خداوند می‌گیرد.

    از همه این زیبایی‌ها که بگذریم؛ از طراوت‌های هر ساله ماه میهمانی خدا، آن است که روزی ات باشد تو را میهمان خوان کرم حضرت رضا(ع) کنند و چه سعادتی بالاتر از اینکه، در ضیافت الله، بر آستان حضرت سلطان مهمان شوی.

    چه دلچسب است آنگاه که چند ساعت قبل از مغرب به حریم دوست مشرف شوی و پا بر فرش های بهشت بگذاری ؛امین الله بخوانی و نوای ملازمان حضرت سلطان از مناره صحن انقلاب گوش جانت را نوازش کند و ببینی همه زائران سرها را به آسمان بلند کنند و باران اشک برگونه هایشان، سرازیر شود.

    و تو دستت را بگذاری روی مرزی ترین نقطه وجودت و یک حس گمشده آهسته شروع کند به جوانه زدن؛ سلام دهی و چشمت مست تماشای گنبد طلا شود؛ سپس ذره ذره ی هوایِ حرم امن رضوی را آنقدر استشمام کنی تا ریه هایت پر شود از عطر حضور نگاه مهربان امام رضا و احساس تازگی، پستوی افکارت را فرا گیرد.

    چه حس عجیب و نابی است  تویی که دلت را جا گذاشتی در حرم و گره اش زدی به ضریح امام رضا، زیر لب زمزمه   کنی و بگویی یا ضامن آهو! یا غریب الغربا! حواست به من هست؟ و دلت قرص باشد که حواسش هست!

    آری! در این گوشه ی دنج و آرام، گلبانگ اذان به وقت گلدسته های بهشت بلند می شود و پس از اقامه فریضه جماعت مغرب به امامت تولیت آستان قدس رضوی، بسته های متبرک توسط خدام در بین صفوف توزیع می شود تا همه از خوان کرم حضرت رضا (ع) متنعم شوند.

    به اطرافت نگاه که می‌کنی تا چشم کار می‌کند، خوان رحمت است و جیره‌خواران لطف مولا مشعوف از ضیافت حضرت سلطان! یا علی می‌گویی و برمی‌خیزی و بسته افطارساده روضه رضوان را به دست می‌گیری و با خود می‌بری تا هدیه کنی به یکی از عاشقان جامانده از ضیافت حضرت سلطان.

    حق تعالی این سفره و خوان کرم را، قسمت همه دل های امام رضایی کند و هر دل عاشق تا عرش شمس الشموس بالا رود و روزه اش با عطر رضوی مهر قبول گیرد‌.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.