دوشنبه _ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 6 ذو القعدة 1445 Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9711 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • سازمان جهاد كشاورزي جنوب كرمان و تناقض در اجراي يك برنامه

    گندم در تُمگران؛ جشنواره در میجان

    شناسه : 49163 04 اردیبهشت 1403 - 18:59 ارسال توسط :
    به مناسبت ۳۱ فروردین روز ملی «گندم ونان‌» جشنواره ای به همت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در میجان برگزار شد اما برگزاری این جشنواره به جای تمگران یا قلعه گنج در میجان؛ ابهامات و پرسشهایی را موجب شده‌ است.
    گندم در تُمگران؛ جشنواره در میجان
    پ
    پ

    اختصاصی پایگاه خبری گلدشت کرمان/ به مناسبت ۳۱ فروردین روز ملی «گندم ونان‌» و در پی آغاز برداشت خوشه های طلایی این محصول استراتژیک ‌در تمگران شهرستان قلعه گنج‌ ؛ جشنواره ای به همین مناسبت به همت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در میجان برگزار شد اما برگزاری این جشنواره به جای تمگران یا قلعه گنج در میجان؛ ابهامات و پرسشهایی را موجب شده‌ است.

    از جمله اینکه سازمان محترم جهاد کشاورزی براساس چه قاعده و منطقی این جشنواره را در میجان برگزار کرده است و اساسا از ۱۹۰ هزار تن برداشت سالانه محصول گندم در جنوب کرمان چند درصد وچند کیلو از آن می تواند سهم میجان باشد که جشنواره در آنجا برگزار شده است؟

    هرچند دهستان میجان با طبیعت دلنشین و قابلیتهای مختلفی دیگری در زمینه برپایی جشنواره از جمله تولید مرغوبترین محصول ارگانیک مرکبات را دارد اما به نظر می رسد برپایی جشنواره گندم‌ و نان در مقایسه با شهرستانهای جنوبی؛ در میجان توجیهی نداشته است و روشنگری سازمان جهاد کشاورزی می تواند ابهامات را در این خصوص برطرف نماید.

    لازم به ذکر است مهدی میجانی مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان معتقد است هر چند مناسبت این برنامه روزملی «گندم ونان» وآغاز برداشت این محصول در قلعه گنج بوده است اما عنوان این جشنواره «پخت نان محلی» بوده که می توانسته هرجایی برگزار شود.

    مضافا به اینکه هماهنگی و اعلام آمادگی اهالی و مسوولین میجان و بخشداری جبالبارز در برپایی این جشنواره
    در میجان که خود امری قابل تحسین است در بر پایی آن دخیل وتعیین کننده بوده است .

    ضمنا شعر شاعر طنز پرداز «شماله» هم در نقد محل برگزاری این جشنواره خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان که مصاحبه ها و اعلان هایش در ذیل عنوان «جشنواره ملی گندم ونان » انجام گرفته است به واقعیت این جشنواره وتناقضات آن اشاره دارد.

    برملا گردیده شد درد نهان
    باشد این حرف شما خیلی گران

    آی دکتر جان بگو رسم کجاست
    جشن در میجان وگندم تمگران


    منتشر شده در:
    شماره ۷۵۷ هفته نامه گلدشت

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.