سه شنبه _ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9711 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • تغییر تاکتیک پس از موشک باران اسرائیل

    پاسخ از مبدا ایران

    شناسه : 48887 28 فروردین 1403 - 1:25 ارسال توسط :
    از موضع فرماندهان سپاه چنین بر می آید که از این پس هر نوع تهدیدی علیه منافع و پایگاه های جمهوری اسلامی ایران در هر کجا اعمّ از داخل یا خارج ایران باشد با پاسخ قاطع و مستقیم از مبدا ایران روبرو خواهد شد و این یعنی تغییری متفاوت و آشکار در تاکتیک نبرد و پاسخ به تهدیدات احتمالی علیه ایران.
    پاسخ از مبدا ایران
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان؛ حمله بی سابقه موشکی و پهبادی سپاه به اهدافی معین در اسرائیل در جواب حمله به کنسولگری کشورمان در سوریه واقعیت ملموسی را در مقابل چشم جهانیان قرار داد .

    هرچند اسرائیل مدعی است ۹۹ درصد پرتابه ها رد گیری و خنثی شده است اما این حمله تلافی جویانه به مثابه تادیبی بی سابقه، منطقه را وارد فاز جدیدی کرده است چرا که برای اولین بار بعد از تاسیس نظام جمهوری اسلامی در ۴۵ سال قبل، ایران به صورت مستقیم به اسرائیل حمله نظامی کرد تا تهدیدی که برای بیش از ۴ دهه مطرح می شد رنگ واقعیت به خود بگیرد.

    این حمله هرچند محدود و صرفا پاسخی به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه بود اما عملا پیامی از قدرت موشکی ایران به دنیا مخابره کرد؛ واقعیتی که از طرفی می تواند معادلات جهانی را در اقتصاد،خاصه قیمت نفت و بنزین و روابط سیاسی به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار دهد.

    حال با توجه به اینکه شنیده می شود آمریکا هم با نگرانی از افزایش تنش در منطقه به اسرائیل توصیه کرده است که از پاسخ متقابل به ایران خوداری کند و ایران هم به نوبه خود از جنگ افروزی اجتناب و پایان واکنش تلافی جویانه را اعلام نموده است؛ به نظر می رسد احتمال گسترش دامنه درگیری فعلا فروکش کرده است البته اگر اتاق جنگ اسرائیل پیام این حمله بزرگ را درک کرده باشد.

    اما نکته قابل توجه این است که از موضع فرماندهان سپاه چنین بر می آید که از این پس هر نوع تهدیدی علیه منافع و پایگاه های جمهوری اسلامی ایران در هر کجا اعمّ از داخل یا خارج ایران باشد با پاسخ قاطع و مستقیم از مبدا ایران روبرو خواهد شد و این یعنی تغییری متفاوت و آشکار در تاکتیک نبرد و پاسخ به تهدیدات احتمالی علیه ایران و عدول از تهدیدات کلامی به اقدامات عملی.


    منتشر شده در:
    شماره ۷۵۶هفته نامه گلدشت(۱۴۰۳/۰۱/۲۶)

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.