دوشنبه _ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9672 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هشدار داد؛

    پیش بینی ۳۱ درصدیِ پیری جمعیت در سال ۱۴۳۰

    شناسه : 48249 24 اسفند 1402 - 1:30 ارسال توسط :
    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هدف ما در موضوع جوانی جمعیت و برنامه ملی سلامت روان، پیشگیری از پیری جمعیت است که با پیش بینی ۳۱درصد جمعیت پیر در سال۱۴۳۰، شرایط نامناسبی خواهیم داشت.
    پیش بینی ۳۱ درصدیِ پیری جمعیت در سال ۱۴۳۰
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سومین مجمع سلامت استان گفت: هدف ما در موضوع جوانی جمعیت و برنامه ملی سلامت روان، پیشگیری از پیری جمعیت است که با پیش بینی ۳۱ درصد جمعیت پیر در سال ۱۴۳۰، شرایط نامناسبی خواهیم داشت.

    دکتر وحیدرضا برهانی نژاد افزود: در بحث جوانی جمعیت لازم است بر اساس علت ها تحلیل کنیم و این مسئله مثل کوه یخی است که ما فقط سطح روی آب را می بینیم.

    وی گفت: در سال گذشته ۲۶ جلسه قرارگاه جوانی جمعیت با ۳۶۰ مصوبه تشکیل شده است که ۱۹۷ کمیته تخصصی نیز ذیل این قرارگاه برگزار شده است.

    برهانی نژاد گفت: راه اندازی مرکز نفس، راه اندازی مرکز ناباروری سطح ۲ در شهرستان بافت، راه اندازی کلینیک مشاوره ناباروری در بیمارستان افضلی پور، راه اندازی کلینیک مشاوره خانواده و سلامت جنسی در کلینیک بعثت، راه اندازی کلینیک درد ویژه زایمان بدون درد و انجام زایمان بدون درد در بیمارستان افضلی پور و غیره از جمله اهم اقدامات انجام شده در این مدت هستند.

    وی سایر اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی کرمان را نیز تشریح کرد و گفت: ما انتظار داریم همه ارگان ها و دانشگاه ها در این بحث ورود کنند و وظایف خود را انجام دهند.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برهانی نژاد اختصاص فضای مادر و کودک را در سازمان ها و ارگان ها، بسیار مهم دانست و گفت: تامین مهد کودک و فضای اختصاصی مادر و کودک از وظایف همه ارگان ها دراین برنامه است.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.