دوشنبه _ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9672 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد:

    پایان وضعیت اضطراری کرونا در جهان

    شناسه : 41465 16 اردیبهشت 1402 - 15:20 ارسال توسط :
    سازمان جهانی بهداشت روز جمعه 15 اردیبهشت‌ماه، برابر با ۵ مه ۲۰۲۳، به‌طور رسمی اعلام کرد که همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ دیگر یک «وضعیت اضطراری بهداشت جهانی» نیست.
    پایان وضعیت اضطراری کرونا در جهان
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ سازمان جهانی بهداشت روز جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ماه، برابر با ۵ مه ۲۰۲۳، به‌طور رسمی اعلام کرد که همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ دیگر یک «وضعیت اضطراری بهداشت جهانی» نیست.

    دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: «بیش از یک سال است که همه‌گیری در یک روند نزولی بوده است».

    تدروس آدهانوم افزود: «این روند به بیشتر کشورها این امکان را داده که به شرایط عادی زندگی همانطور که قبل از کووید-۱۹ می‌شناختیم، بازگردند».

    به گزارش ایسنا، کمیته اضطراری مقررات بین‌المللی بهداشت روز پنج‌شنبه در پانزدهمین نشست خود در مورد کووید-۱۹ دربارۀ همه‌گیری بحث کرد و تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت موافقت کرد که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی بین‌المللی مرتبط با این بیماری باید پایان یابد.

    دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «کمیته اضطرار برای پانزدهمین بار تشکیل جلسه داد و به من توصیه کرد که به وضعیت اضطراری بهداشت عمومی که نگرانی بین‌المللی است، پایان دهم و من این توصیه را پذیرفته‌ام».

    سازمان جهانی بهداشت، در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرد.

    بنابر آمارهای رسمی از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان به بیش از ۶۸۰ میلیون نفر رسیده و مرگ بیش از شش میلیون و ۸۰۰ هزار بیمار نیز تایید شده است.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.