دوشنبه _ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9671 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • کارشناسان نظامی پاسخ دهند

    عبور شبانه و همزمان بالغ بر ۲۰۰ هواپیما از آسمان جیرفت

    شناسه : 15585 31 اردیبهشت 1399 - 10:28 ارسال توسط :
    سه شنبه۳۰ اردیبهشت ماه آسمان شهر جیرفت شاهد عبور بالغ بر ۲۰۰ پرنده آهنین بود که همزمان درامتداد یک خط از غرب به شرق شهر در ارتفاع زیاد و با سرعتی فائق بر سرعت هواپیمای مسافربری حرکت کرده و سپس از آسمان این شهر ناپدید شدند.
    عبور شبانه و همزمان بالغ بر ۲۰۰ هواپیما از آسمان جیرفت
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان،  مقارن ساعت ۴ بامداد روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۹ آسمان شهر جیرفت شاهد عبور بالغ بر ۲۰۰ پرنده آهنین بود که همزمان درامتداد یک خط از غرب به شرق شهر جیرفت در ارتفاع زیاد و با سرعتی فائق بر سرعت هواپیمای مسافربری حرکت کرده و سپس از آسمان این شهر ناپدید شدند.

    مشاهده این صحنه نادر و حیرت انگیز احتمالات مختلفی را در ذهن تداعی می کند؛ از وجود پهپادهای رادار گریز جاسوسی تا خط پرترافیک پرواز هوایی چند کشور به مقصدی واحد و یا شاید دلایل دیگری که کارشناسان نظامی و امنیتی قطعا برای آن پاسخ قانع کننده ای خواهند داشت.

    لازم به ذکر است در پی مشاهده این پرنده های مشکوک طی تماس با مهندس قاسم زاده مدیر کل فرودگاه های استان موضوع را جویا شدیم که نامبرده احتمال پرواز همزمان هواپیماهای مسافربری قطر را به کشور دیگر محتمل دانست با این توضیح که اپلیکیشن فلایت رادار ۲۴ چنین ترافیکهای هوایی را در برخی کشورها نشان می دهد.

    سرهنگ بهروز فرمانده سپاه ناحیه جیرفت نیز ضمن تایید این خبر معتقد است این حجم عظیم ترافیک هوایی نمی تواند متعلق به هواپیماهای مسافربری باشد.

    وی افزود:عبور این پرنده ها از آسمان ایران گزارش شده است؛ پرنده هایی که به تعبیر وی ممکن است ماهواره های بدون سرنشینی باشند که با مقاصد نامعلوم از آسمان ایران عبور کرده اند.

    فرمانده سپاه ناحیه جیرفت درپاسخ به این سوالات که آیا این حجم عظیم ترافیک پرواز از آسمان ایران اجازه تردد داشته است یا خیر؟ و در صورت عدم اجازه آیا واحدهای پدافند هوایی نباید اقدامی انجام می دادند: اظهار داشت: وجود چنین پروازهایی قطعا تابع عرف و قوانین و ضوابط بین المللی است.

     

    فیلم و عکس اقتباس از آرشیو است

    پایگاه خبری گلدشت کرمان 
    با مجوز رسمی شماره ۷۸۱۰۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.