دوشنبه _ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9671 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • وزارت بهداشت اعلام کرد:

    کاهش روند کرونا در کشور

    شناسه : 41287 08 اردیبهشت 1402 - 14:26 ارسال توسط :
    معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت دربارۀ آخرین وضعیت و روند کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر موارد ابتلای روزانه به بیماری نسبت به اوایل فروردین‌ماه کاهش پیدا کرده است‌.
    کاهش روند کرونا در کشور
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت دربارۀ آخرین وضعیت و روند کرونا در کشور، گفت: «در حال حاضر موارد ابتلای روزانه به بیماری نسبت به اوایل فروردین‌ماه کاهش پیدا کرده و خوشبختانه درصد مثبت شدن تست‌هایی که از بیماران علامت‌دار گرفته می‌شود، کاهش یافته که این موضوع نشان می‌دهد بسیاری از مواردی که قبلا با این علائم، کرونا بودند، اکنون مربوط به سایر ویروس‌های سرماخوردگی است و موارد کرونا کمتر شده است».

    به گزارش ایسنا، بابک عشرتی افزود: «در حال حاضر عمدتا ویروس‌هایی را غیر از کرونا می‌بینیم که علائم بیماری‌های حاد تنفسی را ایجاد می‌کنند مانند سرماخوردگی که موضوعی است که پیش از کرونا هم وجود داشته است و البته قدرت سرایت خیلی بالایی ندارند و سرایت‌شان کمتر از کروناست».

    وی با بیان این‌که اگر این روند کاهشی به همین صورت ادامه یابد، به دنبال آن هم بستری آی‌سی‌یو و هم تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا کاهش پیدا می‌کند، تاکید کرد: «البته باید توجه کرد که کاهش موارد ابتلا به کرونا به این معنی نیست که کرونا تمام شده است؛ بلکه با علمی که اکنون داریم باید همچنان مراقب بوده و خودمراقبتی را داشته باشیم؛ چراکه ممکن است جهش‌های جدیدی از ویروس ایجاد شود و شرایطی ایجاد شود که موج‌های شدیدی داشته باشیم».

    عشرتی ششم اردیبهشت‌ماه با تاکید بر اینکه فعلا روند کرونا در کشور کاهشی است، گفت: «در عین حال آمارهای جهانی کرونا نیز رو به کاهش است».

    وی دربارۀ زمان پایان کرونا یا به ثبات رسیدن آن، بیان کرد: «اینکه روزی بگوییم کرونا به پایان رسید، مستلزم این است که واکسنی تولید شود که بتواند ایمنی دائمی ایجاد کند یا جهشی در ویروس ایجاد شود که ابتلا به آن منجر به ایمنی دائمی شود. به عنوان مثال در آبله و سرخک واکسن تولید شد و بعد از تزریق واکسن، ایمنی دائمی برای فرد ایجاد می‌شود. اینکه کرونا به ثبات برسد و اصطلاحا به حالت آندمیک برسد، در صورتی است که روند بیماری در حد ثابتی بماند و در این شرایط می‌گوییم که کرونا بومی کشور یا جهان شده است و مانند سرماخوردگی، ‌آنفلوآنزا و … خواهد شد که به نظر می‌رسد این اتفاق برای کرونا محتمل‌تر است».

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.