دوشنبه _ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9671 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • مدیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان عنوان کرد:

    فعالیت بیش از ۹هزار خادمیار در استان کرمان/ رفع مشکلات جامعه با ترویج فرهنگ رضوی

    شناسه : 48510 08 فروردین 1403 - 23:20 ارسال توسط :
    سعید کاظمی پور مدیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان با بیان اینکه اگر بتوانیم در تمام عرصه ها مروج فرهنگ ناب رضوی باشیم؛ بسیاری از مسائل و مشکلاتی که مبتلابه جامعه است بویژه در عرصه فرهنگی و اجتماعی، برطرف خواهد شد.
    فعالیت بیش از ۹هزار خادمیار در استان کرمان/ رفع مشکلات جامعه با ترویج فرهنگ رضوی
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان، سعید کاظمی پور مدیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان، عصر امروز هشتم فروردین ماه در آیین تجلیل از خادمیاران فعال استان کرمان ضمن تبریک ولادت امام حسن(ع)، با بیان اینکه مجموعه خادمیاران رضوی بعد از گذشت چندسال از عمر با برکتش به یک مجموعه بسیار فعال فرهنگی و تاثیر گذار تبدیل شده است؛ گفت: آمار دقیقی برای اثبات این مدعا وجود دارد اما به این نکته که در حال حاضر بیش از ۹ هزار خادمیار در عرصه های مختلف، در سطح استان خدمت رسانی می کنند؛ بسنده می شود.

    وی با بیان اینکه در ۱۹ عرصه تخصصی، خدمات لازم بدون کوچکترین چشمداشت مادی یا حتی اعتبار و بودجه مصوبِ سازمانی و دولتی، به همه نیازمندان ارائه می شود افزود: در بیش از ۳۰۰ کانون چه محله ای و چه تخصصی ارائه خدمات با روند رضایت بخشی در حال انجام است.

    کاظمی پور با تاکید بر اینکه همه این فعالیت ها به نوعی در ارتباط با خدماتی است که ادارات و سازمان های دیگر قرار است به مردم ارائه دهند و بعبارتی ما کمکِ آنها هستیم بیان داشت: برای اینکه بتوانیم خدمات را هماهنگ کنیم یک هدف برای خود تعریف کرده ایم و آن گسترشِ ترویجِ فرهنگِ رضوی در خدمت رسانی به مردم می باشد.

    وی با بیان اینکه در همین راستا توانسته ایم در برخی عرصه ها با ادارات و سازمان هایی که خدمت مد نظر را ارائه می دهند هماهنگ شویم افزود: خوشبختانه بعداز تسهیل سازی توسط سازمان ها و فراهم کردن زمینه برای فعالیت خادمیاران رضوی، خود بخود پیشرفت کار خیلی بیشتر شده است و نمونه آن اجرای چهارشنبه های امام رضایی در مدارس استان است که به اذعان مدیران مدارس، منجر به ایجاد تحول در افکار و رفتار دانش آموزان و حتی تغییر مسیر آنها شده است.

    کاظمی پور با ابراز خرسندی از حضور برخی مدیران استانی در جمع خادمیاران رضوی افزود: هدف و جهت گیری سازمان ها بگونه ای است که در کنار خدماتی به مردم ارائه می شود پیوست فرهنگیِ ترویج فرهنگ رضوی و بعبارتی ترویج فرهنگ ائمه و معصومین، همراه آن می باشد.

    وی با بیان اینکه اگر بتوانیم در تمام عرصه ها مروج این فرهنگ باشیم؛ بسیاری از مسائل و مشکلاتی که مبتلابه جامعه است بویژه در عرصه فرهنگی و اجتماعی برطرف خواهد شد.

    سعید کاظمی پور در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح برنامه های کانون های خدمت رضوی در استان کرمان پرداخت و با بیان اینکه برخی فعالیت های انجام شده ثبت سامانه می شود و برخی دیگر نه، گفت: در بحث اطعام طی یک سال گذشته بیش از ۵۸۰ هزار پرس غذا بین نیازمندان توسط شبکه خادمیاری توزیع شده که ارزش آن بیش از ۲۰ میلیارد تومان می باشد.

    وی با بیان اینکه در بحث ارزاق نیز ۱۹ هزار بسته مواد غذایی به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شده است افزود: در بحث قربانی و عقیقه ۸۸۷ راس گوسفند ذبح و گوشت آن در اختیار افراد نیازمند قرار داده شده اشت.

    کاظمی پور افزود: تامین بیش از ۱۸۳۷ قلم لوازم ضروری زندگی برای افرادی که توانایی تهیه آن را به هردلیلی نداشتند؛ اهدا نزدیک به ۳هزار دست لباس؛ انجام ۲۴۰ مورد اقدام لازم در حوزه تعمیر و مرمت خانه ها از دیگر اقدامات انجام شده طی سال گذشته بوده است.

    وی ضمن بیان اینکه هزینه های درمانی بسیار بالا هستند و در این راستا بیش از ۴هزار خدمت در عرصه سلامت ارائه شده است؛ افزود: در سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شده اند.

    کاظمی پور با تاکید بر اینکه در کنار خدمات اجتماعی که ارائه می شود اصل پیوست فرهنگی آن است گفت: در این راستا به همراه بسیاری از بسته های معیشتی که در اختیار نیازمندان قرار داده می شود، کتاب هم اهدا می گردد و اقداماتی نیز با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حال انجام است.

    وی افزود: در رابطه با زندانیان و خانواده های آنها و حتی بچه هایی که در مراکز اصلاح و تربیت هستند کارهایی را شروع کردیم که گزارش آن متعاقبا داده خواهد شد.

    کاظمی پور با تاکید بر اینکه همه کارهای انجام شده چه آنها که بطور خاص فرهنگی بودند و چه آنهایی که خدمات اجتماعی و حمایتی بودند؛ یک پیوست فرهنگی داشتند که در راس همه آنها ترویج فرهنگ رضوی و ائمه است که همواره جزو اهداف اصلی شبکه خادمیاری می باشد.

    وی در پایان با اشاره به حضور تعدادی از خادمیاران و فعالان عرصه های مختلف به نمایندگی از ۹هزار خادمیار فعال استان در این جلسه، خطاب به امام جمعه کرمان گفت: در ادامه حمایت ها و راهنمایی خود زمینه کار را بگونه ای فراهم کنید که بتوانیم از طریق مساجد در محله ها با محوریت ائمه جماعات بحث خدمت رسانی به افراد نیازمند را انجام دهیم.

    کاظمی پور با تاکید بر اینکه اگر اتفاق نظر اینچنینی به وجود آید شاید بتوانیم قراری بگذاریم و قولی دهیم که متاثر از آن ظرف چندسال آینده فقر را از استان کرمان ریشه کن کنیم‌؛ افزود: فقری که از آن سخن می گوییم فقر به معنای عام است یعنی هم در مسایل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و… صدق می کند.

    وی خاطر نشان ساخت: ظرفیت خادمیاری، ظرفیتی بسیار بزرگ است بطوری که سال گذشته حدود ۸ هزار خادمیار فعال داشتیم و امسال نیز تعداد خادمیاران به بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است و همچنان رو به افزایش است.

    خبرنگار: زهرا طاهری

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.