چهارشنبه _ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9728 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • موسسه خیریه” آبشار عاطفه ها” ی قلعه گنج در انتظار کمک های مردمی

    شناسه : 11501 20 فروردین 1399 - 13:09 ارسال توسط :
    موسسه ی آبشار عاطفه ها نخستین موسسه خیریه مردم نهاد و مردمی است که در شهرستان قلعه گنج با هدف کمک و یاری یه خانواده های نیازمند، ایتام و بی سرپرست راه اندازی شده است و فعالیت دارد‌ و برای خدمات رسانی بهتر چشم انتظار کمک های مردمی است.
    موسسه خیریه” آبشار عاطفه ها” ی قلعه گنج در انتظار کمک های مردمی
    پ
    پ

    ادیب حیدری_ موسسه ی آبشار عاطفه ها نخستین موسسه خیریه مردم نهاد و مردمی است که در شهرستان قلعه گنج با هدف کمک و یاری یه خانواده های نیازمند، ایتام و بی سرپرست راه اندازی شده است و فعالیت دارد‌.

    این موسسه با اخذ مجوز از حدود شش ماه قبل یعنی از اوائل اذرماه ۱۳۹۸ دفتر نمایندگی را راه اندازی و فعالیت خود را در قلعه گنج آغاز نموده است.

    مرکز اصلی این تشکل مردم نهاد در استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد است که در سراسر کشور و در جنوب کرمان در شهرستان های کهنوج، رودبارجنوب ،منوجان و قلعه گنج دفتر نمایندگی راه اندازی نموده است اما در فاریاب هنوز شعبه یا نمایندگی ندارد.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلدشت کرمان از قلعه گنج،‌مسئولیت موسسه در این شهرستان بر عهده ی علیرضا و منیژه احمدی خواهر و برادری است که داوطلبانه و با حقوق بسیار اندکی ، امورات آن را بر عهده دارند و علاوه بر این، سه نفر دیگر از خواهران نیز به صورت داوطلبانه و پاره وقت با این موسسه همکاری می کنند

    به گفته ی علیرضا احمدی محل دفتر موسسه با رایزنی حجت الاسلام نجنو امام جمعه شهرستان و همکاری ناحیه مقاومت در مرکز شهر در فضایی ۱۲ متری در حیاط محوطه ی تکیه حضرت رقیه (ص) راه اندازی شده است.
    علیرضا احمدی کارهای پشتیبانی موسسه و توزیع ارزاق و اقلام را در روستاهای محروم با همراهی و راهنمائی خیرین برعهده دارد و بیشتر امور دفتری و تشکیل پرونده و ارتباطات دیگر را خواهرش انجام می دهد.

    گام های مهربانی از روستای دولاب تا قلعه گنج

    منیژه احمدی در روستای دولاب( در فاصله ی ۱۲ کیلومتری مرکز شهر و دفتر موسسه) زندگی می کند؛ و هرچند رفت و آمد برایش دشوار است اما برای گره گشائی امور خانواده های محروم بدون بیمه و با حقوق‌ماهیانه کمتر از ۵۰۰ هزار تومان عاشقانه در راه رضای خدا گام بر می دارد.

    حمایت از ۳۰۰ خانوار نیازمند

    آنگونه که او می گوید این موسسه در حال حاضر ۳۰۰ خانوار نیازمند و بی سرپرست و ایتام را تحت پوشش دارد و آمار مراجعه کنندگانش بیش از اینهاست اما بدلیل کمبود منابع مالی نمی تواند پذیرش داشته باشد و بیشتر خانواده هایی با وضعیت معیشتی ضعیف تر و یا خانوارهای بد سرپرستی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند را انتخاب و خدمات رسانی می کنند‌.

    عدم امکان واریز نقدی برای نیازمندان بدلیل نداشتن بودجه کافی

    گویا از آنجائیکه منابع موسسه به مساعدت و کمک های مردمی بستگی دارد ماهیانه نمی توانند برای خانوارهای تحت پوشش وجه نقد واریز کنند اما با همه ی این‌احوال با کمک خیرین آرد، اقلام خوراکی، لوازم التحریر، البسه کودکان و بزرگسالان و حتی گاهی جهیزیه را هم برای نو عروسان تهیه و توزیع می کنند.

    توزیع ۲۰۰ بسته ی غذایی بین نیازمندان

    این موسسه همچنین طی روزهای گذشته و با شیوع ویروس کرونا و شرایط قرنطینه ای و وضعیت بد معیشتی افراد توانسته با کمک خیرین، تعداد ۲۰۰ بسته ی غذایی شامل‌: قند و چای، روغن،کنسرو، ماکارونی، رب گوجه و مواد شوینده در بین خانوارهای نیازمند روستاهای شهرستان توزیع کند.

    احداث ۶ چشمه سرویس بهداشتی در روستای شمزان

    حتی در سیل گذشته و در بهمن ماه با استفاده از ظرفیت خیرین اقدام به احداث ۶ چشمه سرویس بهداشتی در روستای شمزان برای تعدادی از خانوارهای نیازمند و آسیب دیده کرد.

    امید به استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین و افراد متمکن

    علیرضا احمدی امیدوار است بتواند از ظرفیت و کمک های بسیاری از افراد متمکن و خیر در شهرستان و خارج از شهرستان استفاده کند تا خانواده هایی را که در تامین جهیزیه فرزندان خود مشکل دارند، تحت حمایت موسسه قرار گیرند.
    همچنین بتوانند بسیاری از خانواده های بد سرپرستی را که درامدی ندارند با همکاری و حمایت خود مردم شهرستان سروسامان ببخشند و حمایت کنند.
    اما آنچه در رسیدن آنها به اهدافشان علیرغم صحبت با خیرین و برنامه ریزی ها وقفه ایجاد کرده است باز شدن پای کرونا به کشور و درگیر شدن همه با این ویروس است که ان شاالله پس از گذر از این بحران بتوانند با کمک و همت خیرین همچنان مایه ی خیر و برکت و شاد کردن دل های نیازمندان باشند.

    نظرات

    5 دیدگاه برای “موسسه خیریه” آبشار عاطفه ها” ی قلعه گنج در انتظار کمک های مردمی”
    1. سلام من احتیاج به کمک دارم تو را خدا کمکم ۶۰۳۷۹۹۱۷۶۹۵۹۸۹۶۷

      پاسخ
    2. سلام‌من‌احتیاج‌کمک‌دارم‌خداخیرتون‌میده‌یکی‌ازرکای‌قلبم‌مشکب‌دارم‌وهیچ‌هزینه‌ای‌ندارم‌برم‌دکتر‌دستم‌خیلی‌خالیست‌یه‌چندتامشکل‌دارم‌شماره‌کارت‌میفرستم‌این‌هم‌شماره‌کارت۶۰۳۷۹۹۷۵۰۲۹۰۲۶۷۰

      پاسخ
    3. سسلام ۵۰ میلیون پول لازم دارم بدهکارم

      پاسخ
    4. سلام کلی بدهکارم ۵۰میلیون لازم دارم

      پاسخ
    5. سلام خورو خدا کمکمون کنید برادر م تازه از زندان اومده بیرون هیچکی بهش کار نمی ده ما هم میگیم خدا بزرگه تورو خداپدر و مادرو پیر هستن باید کمکشون کرد خیلی وضعشون خرابه مستاجر هم هستن تورو خدا می‌ترسیم راه خلاف بره بخاطر خرجی پدر و مادرم کمکش کنید

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.