سه شنبه _ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9718 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • لزوم ورود مدعی العموم به بحث نقاط حادثه خیز

    شناسه : 23776 27 بهمن 1399 - 9:51 ارسال توسط :
    آمارها نشان می‌دهد هر ساله جان عده زیادی از هموطنانمان طی حوادث و سوانح گرفته شده و خانواده هایی را داغدار می‌کند. حوادثی چون تصادفات جاده ای، آتش سوزی، غرق شدگی، سقوط از ارتفاع، برق گرفتگی و... در صورت فراهم بودن زمینه و بستر لازم جان هر رهگذری را تهدید می‌کند...
    لزوم ورود مدعی العموم به بحث نقاط حادثه خیز
    پ
    پ

    *پایگاه خبری گلدشت کرمان- ✍زهرا حیدری: آمارها نشان می‌دهد هر ساله جان عده زیادی از هموطنانمان طی حوادث و سوانح گرفته شده و خانواده هایی را داغدار می‌کند.
    حوادثی چون تصادفات جاده ای، آتش سوزی، غرق شدگی، سقوط از ارتفاع، برق گرفتگی و… در صورت فراهم بودن زمینه و بستر لازم جان هر رهگذری را تهدید می‌کند.

    پیشگیری از مواردی چون تصادفات جاده ای نیازمند برنامه ریزی، صرف هزینه و زمان، فرهنگ سازی و ترویج رفتارهای ایمن و پیشگیرانه است و قطعا یکی از اهداف و برنامه های مسولان مربوطه به شمار می‌رود و هرساله اقداماتی در این راستا صورت می‌گیرد.

    اما تعدادی از این مخاطرات برای پیشگیری نیاز به زمان و هزینه بالایی ندارد و تنها درایت و مدیریت افراد ذیربط می‌تواند از بروز فجایع انسانی جلوگیری نماید.

    به طور مثال هرساله شاهد تعدادی مرگ کودک به علت غرق شدگی در استخر گلخانه ها و مناطق کشاورزی هستیم؛ استخر هایی که فاقد حفاظ بوده و متصدی تنها با یک فنس کشی ساده می‌توانست مانع از مرگ یک فرد شود.
    کودکانی که بعضا صدای مرگشان هم به گوش کسی نمی‌رسد.

    فرزندان کارگران ساکن در گلخانه ها مجبورند با مخاطرات و کمبود های بهداشتی موجود بسوزند و بسازند چرا که والدینشان برای گذران زندگی راه دیگری نمی شناسند و مادرانی که هر روز باید نگران سلامت فرزندانشان باشند؛ چرا که کوچکترین غفلت می‌تواند به قیمت جان آنها تمام شود.

    متولیان بهداشتی می‌گویند: نقاط حادثه خیز شناسایی شده و آموزش های لازم به متصدیان ارائه شده و عواقب مشکلات احتمالی به آنها گوشزد می‌شود و این موضوع هرساله در دستور کار مرکز بهداشت قرار دارد؛ اما این که علی رغم تذکرات و آموزش های لازم به متصدیان چرا تعداد زیادی از آنها به این مهم توجه نکرده جای سوال و تامل دارد.

    آیا نمی طلبد با توجه به تهدید سلامت عمومی و جهت جلوگیری از خطرات احتمالی دادستان های محترم به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود نماید؟


    پایگاه خبری گلدشت کرمان
    با مجوز رسمی شماره ۷۸۱۰۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.