سه شنبه _ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9713 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • یادداشت فهیمه رییسی نژاد

    جوانان و دغدغه ای به نام وام ازدواج

    شناسه : 28176 08 شهریور 1400 - 22:02 ارسال توسط :
    ۲۶ سال سن دارد و هشت ماهی است که عقد کرده و از ابتدای سال جدید دنبال وام ازدواج است. با افزایش وام ها، بانک ها اصرار دارند که ضامن حتما کارمند دولتی استخدامی باشد و او هم در این چند ماه بارها ضامن های متفاوتی را به بانک معرفی کرده که برای هر کدام مانعی وجود داشته است.
    جوانان و دغدغه ای به نام وام ازدواج
    پ
    پ

    پایگاه خبری گلدشت کرمان_ ۲۶ سال سن دارد و هشت ماهی است که عقد کرده و از ابتدای سال جدید دنبال وام ازدواج است. با افزایش وام ها، بانک ها اصرار دارند که ضامن حتما کارمند دولتی استخدامی باشد و او هم در این چند ماه بارها ضامن های متفاوتی را به بانک معرفی کرده که برای هر کدام مانعی وجود داشته است.

    از تلاش های دیگرش سرکشی به بنگاه های املاک سطح شهر و بازدید از پیچ و کانال های مربوطه در فضای مجازی است تا بلکه بتواند خانه ای هرچند کوچک را برای شروع زندگی مشترک پیدا کند.

    دغدغه ذهنی و استرس فراوانی دارد. با این افزایش سرسام‌آور لحظه ای قیمت‌ها، هرچقدر از زمان دریافت وام بگذرد متضرر می شود. قسمت سخت‌تر ماجرا هم برایش رو انداختن و مراجعه به افراد مختلف برای ضمانت است که این روزها مجبور شده به خیلی از آدم‌هایی که زیاد هم با آنها ارتباطی ندارد رو بیندازد و متاسفانه کمتر کسی قبول کرده است.

    از حق نگذریم‌ از ضمانت تجربه خوبی در ذهن افراد وجود ندارد و شاید همین روزها او هم مثل خیلی از جوانان قشرضعیف مجبور به فروش امتیاز وام ازدواج خود شود.
    مبلغ وام ازدواج زمانی که برای سال ۱۴۰۰ افزایش یافت؛ هدف از آن باز کردن گره‌ای از مشکلات جوانان و تسهیل کردن ازدواج بخصوص برای طبقه کم درآمد بود اما عملا شرایط را برای این طبقه که اکثرا کارگر، روستایی و حاشیه‌نشین‌اند، سخت‌تر کرده است.

    امید که برای این دست مشکلات چاره ای اندیشیده شود و زمینه ی ازدواج آسان جوانان فراهم شود.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.