سه شنبه _ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9714 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • یادداشت حامد شجاعی باغینی

    دردانه های امام رضایی در ملک سلیمانی

    شناسه : 27990 27 مرداد 1400 - 12:01 ارسال توسط :
    محرم فرصت تجدید است و کسب معرفت. تجدید پیمان با حسین زمان و علمدار انقلاب و کسب معرفت از مکتب عاشورا تا یادمان باشد که چراغ مکتب حسین(ع)هرگز خاموش نخواهد.
    دردانه های امام رضایی در ملک سلیمانی
    پ
    پ

    پایگاه خبری گلدشت کرمان_ محرم است و دل محبین تنگ غروب کربلاست و  چه حس غریبی است وقتی که قطرات اشک بر لب های خشک عزاداران حسینی می چکد . آنها که بیش از هزار سال است  نسل به نسل در پناه حسین، عزادار لب های خشکیده اند، عزادار شش ماهه ای که عطشان به مصداق آیه”وَ فَدَیْناهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ” بر روی دستان پدر فَذُبِحَ الطِّفلُ مِنَ الاُذُنِ الیَ الاُذُنِ جان خویش را تقدیم دفاع از حریم ولایت کرد تا فرات شرمنده گهواره خالی و ناله های حضرت رباب باشد.

    آن هنگام که  رباب با دیدن لب های خشکیده طفل شیر خوارش می گفت: ببار ای آسمان لب های شیرخواره ام خشک است؛ لب های طفل من ترک خورده آسمان؛ ببار؛ تشنگی گلم را پرپر می کند؛ ببار…

    زمزمه های مادرانه اش در کربلا به گوش آسمان نرسید و آفتاب عاشورا بر ترک های لبان علی اصغر افزود؛ لالایی های حزن آلود مادر بر طفل عطشانش دل یزیدیان را به درد نیاورد و گل که نه غنچه اباعبدالله را عطشان با تیر سه شعله پر پر کردند.

    نجوای مادرانه با طفل شش ماهه 

    شیرخواره ها در آغوش مادر بهانه ای می شوند برای میعاد با شش ماهه کربلا و گلویشان میعادگاه بوسه عشق بر حنجر غرق به خون طفل رضیع عاشوراست.

    همنوا با رباب می گوئیم: حسین جان شیرخواره ام نذر قیام و آرمانهایت، باشد که او هم علی اصغر وار حسینی شود.

    دردانه های امام رضایی در ملک سلیمانی نذر قیام حسینی

    آئین میعاد شیرخوارگان حسینی با شش ماهه کربلا همه ساله در اولین جمعه ماه محرم به منظور گرامیداشت مقام شامخ طفل شش ماهه امام حسین (ع) در کل کشور برگزار می شود.

    همه ساله در بیش از هزار و ۵۰۰ نقطه کشور، مادران ایرانی شیرخوارگان خود را در آغوش گرفته به مراسم عزاداری شهید شش ماهه کربلا می برند و با بوسه بر حنجره شیرخوارگان خود، با آرمانهای سید و سالار شهیدان تجدید میعاد کرده و بر طفل خود به یاد ناله های رباب لالایی می خوانند و رباب گونه فرزندشان را قربانی سید و سالار شهیدان می دانند.

    بانوان کرمانی صبح آدینه هم زمان با اقامه نماز صبح و دعای ندبه در جوار مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گرد هم آمدند تا هم قسم و هم پیمان با یکدیگر طفل های شیرخواره خویش را نذر علی اصغر اباعبدالله کنند تا همچون شهدای مدافع حرم تحصیل کرده مکتب عاشورا شوند.

    تامل برانگیز است گریه های مادری که بعد از گذشت هشت سال فرزند شش ماهه اش را هدیه امام رضا(ع)میدانست و میگفت: فرزندم باید یک سلیمانی شود و در قاب دوربین نمیشود این را نشان داد؛ یا بانوی دیگری که مادر نبود اما به رسم ادب و نوکری هم نوا با حضرت رباب در جوار مرقد شهید مدافع حرم غلامرضا لنگری زاده نشسته بود و میگفت: شهدا عاشق مکتب عاشورا بودند وبا معرفت حسین را زیارت کردند.
    مادری از سادات بود و نام فرزندش قاسم. در جوار مرقد مطهر سپهبد شهید سلیمانی نشسته بود و میگفت: پسرم را نذر انتقام خون حاج قاسم کردم تا در مکتب عاشورا پرورش پیدا کند.

    و مادران دیگر …

    محرم فرصت تجدید است و کسب معرفت. تجدید پیمان با حسین زمان و علمدار انقلاب و کسب معرفت از مکتب عاشورا تا یادمان باشد که چراغ  مکتب حسین(ع)هرگز خاموش نخواهد شد؛  خوب است با توسل به سرباز شش ماهه کربلا دست به دعا برای شفای طفل های معصومی که این روزها در بیمارستان هستند و با بیماری دست و پنجه نرم می کنند؛ بر داریم.

    یادمان باشد مادرانی را که شبانه روز کنار بستر بیماری کودکان خود لالایی می خوانند تا شاید دلبندشان کمتر بهانه بگیرد و بی تابی کند.

    یادمان باشد آنهایی را که در حسرت در آغوش گرفتن فرزند خود مانده اند.

    یادمان باشد کودکان بی گناه غزه و فلسطین، افغانستان کودکان یتیم و همه حاجتمندان و گرفتاران را و روی دست بگیریم شیرخوارگان معصوم خود را به طلب شفاعت و حاجت روایی همه ملتمسین دعا و همنوا با رباب بگوئیم لایی لایی اصغرم …

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.