سه شنبه _ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9713 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • یادداشت حامد شجاعی باغینی:

    به احترام خدا

    شناسه : 25352 08 اردیبهشت 1400 - 8:01 ارسال توسط :
    در کل دنیا یک مهمانی از همه مهمتر و یک میزبان از همه خاص تر است که سزاوار است به تناسب میزبان و مهمانی ای که در آن وارد می شویم خود را به خوبی مهیا کنیم و قدر و جایگاه این مهمانی را بدانیم.
    به احترام خدا
    پ
    پ

    پایگاه خبری گلدشت کرمان_ در زندگی ما انسان ها هر چیزی دارای آداب و قوانین خاصی است، از جمله مهمانی رفتن. معمولاً کسانی که به مهمانی می روند سعی می کنند لباس های زیبا و تازه به تن کنند، با بدنی معطر وارد مهمانی شوند.قبل از وارد شدن در مهمانی سعی می کنند از خوردن غذاهایی که موجب بوی ناخوشایند از دهان می شود خودداری کنند؛ با روی خوش، شاد و صمیمی وارد مهمانی می شوند، به هر اندازه که میزبان انسان مهمی باشد و یا به هر اندازه که جلسه ی مهمانی مهم و پر اهمیت باشد دقت و اهتمام آدمی بیشتر می شود. این یک قاعده مهم اجتماعی و اخلاقی است.

    در کل دنیا یک مهمانی از همه مهمتر و یک میزبان از همه خاص تر است که سزاوار است به تناسب میزبان و مهمانی که در آن وارد می شویم خود را به خوبی مهیا کنیم و قدر و جایگاه این مهمانی را بدانیم. مهمانی ای که در یکی از خاص ترین ماه های سال یعنی ماه مبارک رمضان فراهم شده و میزبان آن باری تعالی است.

    منابع روایی مهمانی با شکوه و میزبانی گران قدر را این چنین معرفی می نماید: «وَ هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کرَامَةِ اللَّهِ؛ ماهی که در آن به ضیافت خدا خوانده و از اهل کرامت خدا قرار داده شده‌اید.»، فقط باید غنیمت شمرد و جواب این دعوت نامه ارزشمند را به موقع داد چرا که فرصت این مهمانی کوتاه بوده و پذیرایی منحصر به فرد آن محدود است.

    نکته ای که باید مدنظر داشته باشیم؛ این است که همه آداب یا قوانین حضور در ضیافت الله را میدانند اما سوال اینجاست که این احترام و ادب تنها به ماه مبارک رمضان ختم میشود یا باکسب معرفت در این میهمانی الهی باید در طول سال به خدا احترام بگذاریم؟

    همانگونه که حضرت امام خمینی (رضوان الله) گفتند: عالم محضر خداست در محضر خدامعصیت نکنید. شاید پرهیز از گناه و حرام های خدا همان احترام به خداست.

    خوب است که انسان به عنوان مخلوق حضرت دوست شکرگزار این نعمت عظیم باشد و شاکر بودن یعنی پرهیز از حرام و هرآنچه که انسان را از خالق جدا میکند.

    شاید اینگونه بتوان گفت که انسان عاشق برای جلب معشوق دست به هر عملی خواهد زد؛ این در حالیست که خداوند در آیه (نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید) میفرماید: ما از رگ گردن به شما نزدیکتر هستیم. اما متاسفانه هوای نفس اجازه نخواهد داد که بفهمیم تا خدا همیشه باماست پس حرمت نگه داریم و مواظب اعمال و رفتار خود باشیم.
    امام جماعت مسجد محله ما خوب میگفت: اگرهمه کارها را به احترام خدا انجام میدادیم شاید دیگر هیچ مسئول یا کارمندی به خودش اجازه اختلاس از بیت المال را نمیداد. یا شاید دیگر شاهد فساد و فحشا در جامعه اسلامی نبودیم. یا تهمت ، غیبت و دروغ که مثل نقل ونبات درمجالس میهمانی پخش میشود و همه به آسانی استفاده میکنند.

    ان شاللله که حرمت این میهمانی عظیم که خداوند به ما مرحمت كرده به درستی نگه داریم و همه سال و تمام عمر از آثار و بركات آن در زندگی بهره مند شویم.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.