پنج شنبه _ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9728 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • گفتگو با پزشک کرمانی دارالشفای حرم امام رضا(ع)

    احساس می کنم با خدمت به بیماران امام رضا(ع) خود و خانواده ام بیمه شده ایم| طبابت در حرم رضوی به آدمی قوت قلب می بخشد| حس خادم بودن برایم شیرین تر از حس پزشک بودن است| حال خوش زندگی ام را مدیون امام مهربانی ها هستم

    شناسه : 28052 02 شهریور 1400 - 3:25 ارسال توسط :
    بین خدّام حرم مطهّر رضوی، افراد و اقشار مختلفی حضور دارند که با عشق، علاقه، صبر، شکیبایی و خوشرویی مشغول خدمت رسانی به زائران امام رئوف هستند و یکی از آنها، شریف پزشکی است که علاوه بر حضور در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا خدمتگزار زائران امام‌رضا(ع) است...
    احساس می کنم با خدمت به بیماران امام رضا(ع) خود و خانواده ام بیمه شده ایم| طبابت در حرم رضوی به آدمی قوت قلب می بخشد| حس خادم بودن برایم شیرین تر از حس پزشک بودن است| حال خوش زندگی ام را مدیون امام مهربانی ها هستم
    پ
    پ

    پایگاه خبری گلدشت کرمان_ ✍حامد شجاعی باغینی: در بین خدّام حرم مطهّر رضوی، افراد و اقشار مختلفی حضور دارند که با عشق، علاقه، صبر، شکیبایی و خوشرویی مشغول خدمت رسانی به زائران امام رئوف هستند و یکی از آنها، شریف پزشکی است که علاوه بر حضور در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا خدمتگزار زائران امام‌رضا(ع) نیز می باشد.

    نامش “عیسی رکنی” است و پزشک بازنشسته سپاه ثارالله استان کرمان و فارغ التحصیل دانشگاه بقیه الله تهران که چندسالی است توفیق خدمت در بارگاه منور رضوی را پیدا کرده است. در یکی از خیابان های پایین شهر هم مطب دارد و کار طبابت انجام میدهد و به قول خودش به محبین امام رضا(ع) خدمت میکند.

    تلفیق طبابت و خدمت به زائران حرم مطهر رضوی

    دکتر “عیسی رکنی”‌بیماران امام رضایی را برکت زندگی خود میداند و در گپ و گفت کوتاه و دوستانه ای که با او به بهانه روز پزشک انجام دادیم میگوید: بیمارانی که به اسم امام رضا(ع) از کانون های خدمت رضوی برای درمان معرفی میشوند یا بیماران دارالشفای امام رضا(ع)، عطر و بوی حرم را برای من به ارمغان می آورند و دلم را هوایی صحن و سراهای حرم مطهر شاه خراسان می کنند.

    او بر‌ این باور است بیمارانی که منتسب به امام رضا(ع)هستند؛ زمان مراجعه قطعا خود امام برای تشخیص و درمان عنایت میکند و  گویا این را بارها و بارها با جان و دل حس کرده است.

    فشار کاری و روحی کادر درمان چند برابر شده است

    دکتر رکنی به شرایط سخت بیماری کرونا اشاره میکند و با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم؛ یکی از راههای مهم ریشه کن شدن این بیماری را همراهی افراد جامعه میداند و میگوید: در اوج بیماری هستیم و فشار کاری و روحی مدافعین سلامت و کادر درمان چند برابر شده و لازم است بیش از پیش برای نجات کشورمان از شر این ویروس منحوس تلاش کنیم.

    تقویت حس شادی و امید با خدمت به زائران امام رضا(ع)

    او با ابراز نگرانی از اینکه این روزها پزشکان و پرستاران کمترین زمان را برای استراحت دارند و فشارهای جسمی و روحی زیادی را متحمل می شوند میگوید: یکی از مواردی که در زمینه کنترل و کاهش فشارها به بنده به عنوان یک پزشک کمک می کند و شرایط برایم قابل تحمل می شود کشیک در حرم مطهر رضوی و خدمت به زائرین و محبین حضرت رضا(ع) است چرا که حس شادی و امید به انسان منتقل میکند.

    حس خوب روزهای قبل از شیوع کرونا در حرم امام رضا

    دکتر رکنی از حس خوبش در روزهای قبل از شیوع بیماری کرونا و محدودیت های خدمت در حرم مطهر سخن به میان می آورد و می گوید: آن روزها در جوار بارگاه امام رضا(ع) دعا می کردیم که جهان زودتر از این ویروس، نجات پیدا کند و تمام تلاش خود را برای کمک‌به جامعه پزشکی و بهبود حال بیماران می کردیم و حالا هم دغدغه ای جز این نداریم.

    حس خادم بودن برایم شیرین تر از حس پزشک بودن است

    او که سه سال است به عنوان خادم به زائران حضرت رضا(ع) خدمت میکند میگوید: حس خادم بودن برایم شیرین تر از حس پزشک بودن است و وقتی زائران به بارگاه امام رئوف می آیند، و مورد توجه و عنایت این امام مهربانی ها قرار می گیرند، حال دل همه ما هم با دیدن صحنه های زیبای شفا و شادی خوب تر می شود. اصلا انگار از اینکه می توانی با این حرفه از درد و آلام انسان ها بکاهی بیشتر احساس رضایتمندی می کنی. انگار اگرچه پزشکی و خادم بودن، خدمت به خلق و عبادت است اما بودن در کنار زائران و بیماران امام رضا(ع) قوت قلب زیادی به آدم برای کار و بودن می بخشد.

    حال خوش زندگی ام را مدیون امام مهربانی ها هستم

    دکتر رکنی که حال خوش زندگی شخصی خود را مدیون عنایات امام مهربانی ها میداند و ضمن اینکه می گوید: احساس می کنم با خدمت به بیماران امام رضا خود و خانواده ام بیمه شده ایم؛ در توصیه ای دوستانه همکاران پزشک خود را  برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم در این برهه حساس شیوع کرونا دعوت می کند .

    یک ساعت خدمت به زائرین را به تمام سال های خدمتم عوض نمیکنم

    او می افزاید: یک ساعت خدمت به زائرین یا بیماران کم برخوردار امام رضا(ع) را به تمام سال های خدمتم عوض نمیکنم؛ چراکه نگاه و عنایت امام رضا(ع)به بیماران را به خوبی دریافته ام و تکرار هرروزش برایم شیرین است.

    قدردانی از نقش حمایت گر همسر

    او ضمن قدردانی از زحمات همسرش (خانم‌ سلاجقه)‌ اذعان می دارد: مشارکت و همراهی ایشان به عنوان پشتوانه ای مهم در زندگی و پیشرفت کاری اش نقش بسزایی داشته است.

    بیماران امام رضا(ع) با بیماران عادی فرق میکنند

    دکتر رکنی ضمن اینکه معتقد است موفقیت و پیشرفت دو فرزند دخترش هم از عنایات امام رضا(ع)است؛ با رغبتی وصف ناشدنی از علاقه اش برای ویزیت حتی یک بیمار امام رضایی حرف می زند.

    او معتقد است که بیماران امام رضا(ع) با بیماران عادی فرق میکنند چرا که خود حضرت آنها را درمان میکند و شفا میدهد؛ و به تعبیری فقط سعادت تشخیص را به  پزشکان حاضر در بارگاهش می دهد.

    یادآوری خاطرات خدمت به زائرین با ویلچر

    دکتر رکنی که تجربه خدمت به زائرین را هم با در اختیار داشتن ویلچر برای جابجایی آنها داشته، در ادامه می گوید: وقتی که زائر را جابه جا میکردیم و به مقصد می رساندیم دعا باران می شدیم و تاثیر این دعای خیر را همیشه در گوشه گوشه زندگی مان دیده ایم و می بینیم.

    چیزی در دلم از به اجابت رسیدن دعاهای خیر زائرین گواهی می دهد

    او بیان می دارد: در دارالشفای حضرت هم زائران نیازمند و محروم که توفیق تشرف به حرم مطهر داشتند؛ بعداز ویزیت، دعای خیر برای پزشکان می کنند و چنان از ته دل می گویند خدا پدر و مادرتان را بیامرزد و اشک شوق می ریزند که چیزی در دل هامان‌ از به اجابت رسیدن دعاهای خیرشان گواهی می دهد و بشخصه خوشبختی و آرامش زندگی ام را مرهون همین دعاهای بیماران هستم.

    لذت تحویل سال زیر باران در صحن حرم امام مهربانی ها

    دکتر رکنی در ادامه از توفیق خدمت در زیر باران رحمت الهی آنهم در لحظه تحویل سال، بعنوان یکی از اتفاقات دلچسب زندگی اش یاد می کند و می گوید: با اینکه در این لحظات زییا همسر و فرزندانم درحرم مطهر حضور داشتند اما لذت و شیرینی خدمت به زائران حضرت به من اجازه نداد که علیرغم علاقه ام به حضور در کنار خانواده بتوانم پیش آنها باشم.

    خدمت به خانواده شهدا یک توفیق و هدیه الهی است

    دکتر رکنی که از خانواده شهدا و فرزند جانباز است و خود در دوران دفاع مقدس در خط مقدم حضورداشته است،خدمت به خانواده شهدا را یک توفیق و هدیه الهی میداند.
    او در درمانگاه ایثار کرمان، جانبازان و خانواده شهدا را رایگان ویزیت و درمان آنها را پیگیری میکند و عصرهای جمعه به منازل خانواده های شهدا می رود تا ضمن عیادت از پدران و مادران شهدا به اسم امام رضا علیه السلام خدمت نماید.

    حاشیه شهر کرمان و نذر خدمت

    گفتنی است ویزیت رایگان بیماران در مناطق حاشیه شهر کرمان در روز میلاد امام رضا(ع)”نذر خدمتی” به اسم امام مهربانی ها بود که این پزشک کرمانی در آن سهیم بوده است.

     

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.