سه شنبه _ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9719 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • یادداشت

    کسب نان یا حفظ جان| تنگی معیشت و جولان کرونا

    شناسه : 21738 03 آذر 1399 - 0:15 ارسال توسط :
    این روزها ویروس نامرئی کرونا نظم جهانی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.کشورهای مدعی قدرت و تکنولوژی در مقابل این ویروس زانو زده اند؛ تلاش لابراتوارها در تامین واکسن هنوز در حد حرف و ادعا باقی مانده و به نتیجه نرسیده است.
    کسب نان یا حفظ جان| تنگی معیشت و جولان کرونا
    پ
    پ

    پایگاه خبری گلدشت کرمان- بختیار مجاز: این روزها ویروس نامرئی کرونا نظم جهانی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

    کشورهای مدعی قدرت و تکنولوژی در مقابل این ویروس زانو زده اند؛ تلاش لابراتوارها در تامین واکسن هنوز در حد حرف و ادعا باقی مانده و به نتیجه نرسیده است.

    مردم یا خانه نشین شده و پیامدهای روانی و اجتماعی آن را متحمل می شوند و یا برای تامین معاش با این ویروس پنجه درافکنده و به کام مرگ فرو می روند.

    در این میان در کشور ما وضع اندکی متفاوت است. تبعات اجتماعی تحریمهای ظالمانه و اقتصاد ورشکسته شرایط سختی را در جامعه به وجود آورده و همه ی روابط و مناسبات را درحوزه های مختلف تحت الشعاع قرار داده است.

    اظهارات اخیر وزیر بهداشت در خصوص ناکارمدی تحقیقات و پژوهشهای علمی حاوی هشدار و پیام تلخی است که بیانگر برخی مخفی کاریها و ارائه اطلاعات غلطی بوده که زمینه ساز شرایط فعلی گشته است.

    طرح اخیر ستاد مبارزه با کرونا در اعمال محدودیتها هم کم اثر به نظر می رسد چرا که با نگاهی اجمالی به شکل و شمایل شهرها و جاده ها متوجه می شویم که علیرغم تعطیلی بسیاری از صنوف و محدویت تردد باز هم خیابانها و جاده ها مملو از جمعیت و ماشین است.

    نکته قابل توجه که کارشناسان امر بدان معترفند این است که شرایط کشور اقتضا می کرد که در شروع کرونا؛ خطر ابتلا به این ویروس مرموز بدون هیچ مصلحت اندیشی و مخفی کاری به اطلاع همگان رسانده می شد و نظر کارشناسان امر مبنی بر ضرورت قرنطینه برخی کلان شهرها مد نظر قرار می گرفت و علیرغم مشکلات اقتصادی بودجه خاص و بسته های معیشتی به طور موقت به مردم تخصیص پیدا می کرد تا برخی مشکلات معیشتی و کسب نان را بهانه ای برای از دست دادن جان و گسترش این ویروس خطرناک قرار ندهند.

    حال نیز ضمن قدردانی از گذشت و ایثار کادر درمان و پرچمداران سلامت که اینک مستهلک شده و به نفس نفس افتاده اند باید ترتیبی اتخاذ شود تا مصوبات ستاد کرونا خاصه اعمال محدودیتهای اخیر در سراسر کشور با جدیت تحت کنترل قرار گرفته و هرگونه مماشات و قصور و کوتاهی در این مورد از نظر دور نماند والا باید با مشاهده آمار چهار رقمی تلفات روزانه؛ پیشاپیش هر خانواده سهمی از سبد قربانیان را به خود اختصاص داده و در وقوع فاجعه ای انسانی ناقوس مرگ را به نظاره بنشیند.

    منتشر شده در شماره ۶۳۵ هفته نامه گلدشت
    به تاریخ ۹۹/۰۹/۰۲

    پایگاه خبری گلدشت کرمان
    با مجوز رسمی شماره ۷۸۱۰۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.