دوشنبه _ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 6 ذو القعدة 1445 Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9711 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • ۲۳/۳۹ میلیارد ریال ثبت درخواست تسهیلات کرونا از اصحاب فرهنگ ،هنر و رسانه جنوب کرمان

    شناسه : 19433 16 شهریور 1399 - 12:40 ارسال توسط :
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه کارا اصحاب فرهنگ ،هنر و رسانه جنوب جنوب کرمان ۱۹۱ فقره پرونده با اشتغالزایی ۲۲۳نفر ثبت نام شده که ۲۳/۳۹ میلیارد ریال ثبت درخواست تسهیلات کرونا داشتند که تاکنون ۴/۵۴میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
    ۲۳/۳۹ میلیارد ریال ثبت درخواست تسهیلات کرونا از اصحاب فرهنگ ،هنر و رسانه جنوب کرمان
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، حسین اسحاقی با اشاره به تعطیلی بسیاری از کسب و کارها در پی شیوع ویروس کرونا به ویژه در حوزه فرهنگی و هنری،اظهارداشت: تعطیلی فعالیت‌ها سبب آسیب به بخش‌های مختلف در کشور شده است.

    وی با اشاره به شرایط ثبت نام فعالان فرهنگی و هنری در این سامانه، افزود: متقاضیان می‌توانند تا پایان شهریور ماه با مراجعه به سامانه کارا برای تسهیلات کرونا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir ثبت نام واز تسهیلات در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

    اسحاقی با بیان اینکه دولت در همین راستا، برنامه‌هایی برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده پیش بینی کرده است، افزود: پرداخت تسهیلات یکی از برنامه‌های حمایتی دولت است که در همین راستای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرایط را برای ثبت نام از کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در حوزه فرهنگ و هنر برای دریافت این تسهیلات در سامانه کارا فراهم کرده است.

    وی با اشاره به اینکه چندین بانک و مؤسسه مالی برای پرداخت تسهیلات پیش بینی شده است، افزود: فعال بودن کسب و کارها، تعدیل نکردن نیروها و عدم استفاده از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است.
    اسحاقی با بیان این که تسهیلات ۲۴ ماهه و با نرخ سود ۱۲ درصد خواهد بود، افزود: این تسهیلات در سه سقف ۱۶ میلیون تومان برای کارفرمایان دارای کدکارگاه، ۸ میلیون تومان برای کارفرمایان خویش فرما و شش میلیون تومان برای آزادکاران فاقد بیمه پرداخت می‌شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در خصوص نوع وثیقه به بانک‌ها، گفت: تا سقف ۱۶ میلیون تومان فقط سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک نیاز است.

    وی اظهارداشت: طبق اعلام رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صاحبان کسب وکارهای فرهنگیِ متقاضی دریافت تسهیلات دولتی فقط تا پایان شهریورماه فرصت ثبت نام در سامانه کارا دارند و این فرصت دیگر تمدید نخواهد شد.

    گفتنی است ۷۹ رسته فعالیت زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول طرح دریافت تسهیلات کرونا است.


    پایگاه خبری گلدشت کرمان
    با مجوز رسمی شماره ۷۸۱۰۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.