چهارشنبه _ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9723 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • طی ۲ هفته اول سال جاری؛

    ۷۰ مورد کرونا در جنوب کرمان شناسایی شد

    شناسه : 40782 14 فروردین 1402 - 15:46 ارسال توسط :
    رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، طی دو هفته ابتدائی سالجاری70 مورد مثبت کرونا در جنوب کرمان داشتیم که از این تعداد 59 بیمار بستری شدند.
    ۷۰ مورد کرونا در جنوب کرمان شناسایی شد
    پ
    پ

    به گزارش گلدشت کرمان از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دکتر علی اصغر خیرخواه با اشاره به شیوع مجدد کرونا اظهار داشت: همزمان با ایام نوروز با افزایش رفت و آمدها مانند سایر مناطق کشور سیر فزاینده ای در آمار کویید۱۹ از بستری و سرپائی داشتیم که با توجه به این موارد افزایش آمادگی اولیه در بیمارستانهای منطقه انجام شده و بخشهای ایزوله دوباره مانند قبل فعال شدند.

    وی با اشاره به آمادگی آزمایشگاههای منطقه افزود: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، طی دو هفته ابتدائی سالجاری۷۰ مورد مثبت کرونا در جنوب کرمان داشتیم که از این تعداد ۵۹ بیمار بستری شدند.

    خیرخواه با بیان اینکه  از این تعداد۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه مربوط به هفته گذشته است که متاسفانه یک مورد فوتی هم داشتیم، تصریح کرد: با توجه به افزایش آمار سرپائی و بستری بیماران کووید در جنوب کرمان رنگ بندی شهرستانها در حال حاضر رودبار، کهنوج و عنبراباد زرد و بقیه مناطق خوشبختانه آبی هستند اما سیر صعودی بیماری ادامه دارد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره بر ضرورت رعایت دستورالعمهالی بهداشتی گفت: باضرورت حفظ سلامت کادر بهداشت و درمان دوباره پوشیدن، ماسک در بیمارستانها اجباری شد و در کنار آگاهسازی جامعه برای کنترل بیماری افزایش مراقبتهای بهداشتی در سطح یک در حال انجام است تا سیر بیماری نزولی شود.

    خیرخواه با بیان اینکه در زمینه داروهای کرونائی خوشبختانه مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: تاکید شدید بر واکسیناسیون و دریافت دوز تکمیلی واکسن کرونا داریم تا ایمنی ناشی از واکسیناسیون در جامعه افزایش یابد و موارد ابتلا کمتر شود.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.