چهارشنبه _ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9725 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • پایان مناسک حج تمتع؛

    ۱.۸ میلیون مسلمان حاجی شدند

    شناسه : 42540 10 تیر 1402 - 11:30 ارسال توسط :
    مناسک حج تمتع ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۲ شمسی) از هشتم ذی‌الحجه به‌طور رسمی با اعزام زائران به صحرای عرفات آغاز شد و امروز، 12 ذی‌الحجه، یک میلیون و ۸۴۵ هزار و ۴۵ زائر مسلمان از بیش از ۱۰۰ کشور جهان اعمال حج تمتع را به پایان رساندند.
    ۱.۸ میلیون مسلمان حاجی شدند
    پ
    پ

    گلدشت کرمان_ مناسک حج تمتع ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۲ شمسی) از هشتم ذی‌الحجه به‌طور رسمی با اعزام زائران به صحرای عرفات آغاز شد و امروز، ۱۲ ذی‌الحجه، یک میلیون و ۸۴۵ هزار و ۴۵ زائر مسلمان از بیش از ۱۰۰ کشور جهان اعمال حج تمتع را به پایان رساندند.
    بیش از ۹۵ درصد زائران حج تمتع سال‌جاری از طریق هوایی، ۳ درصد زمینی و سه‌دهم درصد از طریق دریایی وارد سرزمین وحی شدند.
    امسال بر اساس گزارش‌های هواشناسی، گرم‌ترین حج تمتع را شاهد بودیم.
    به گزارش فارس، سعودی‌ها پس از سه سال اعمال محدودیت به دلیل شیوع کرونا، حج تمتع امسال را با حضور میلیونی زائران و بدون اعمال محدودیت برگزار کردند. نخستین گروه زائران حج تمتع از ۲۹ شوال (۳۰ اردیبشهت) وارد سرزمین وحی شدند.
    عربستان از پذیرش بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف خبر داده بود. اما برخی کشورها، از همۀ سهمیۀ خود استفاده نکرده و در نهایت یک میلیون و ۸۴۵ هزار و ۴۵ زائر از حدود ۱۰۰ کشور به حج تمتع مشرف شدند.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.