دوشنبه _ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 6 ذو القعدة 1445 Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9711 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • رئیس علوم‌پزشکی جیرفت خبر داد:

    کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان

    شناسه : 49160 04 اردیبهشت 1403 - 18:48 ارسال توسط :
    رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: در بیمارستان های کوچک در کنار مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی با مشکل کمبود نیروی انسانی نیز مواجه هستیم.
    کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه در حوزۀ جنوب استان کرمان محرومیت‌های تاریخی و نواقص بسیار زیادی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد، گفت: «در جنوب استان با کمبود تخت بیمارستانی و نیروی انسانی مواجه هستیم».

    علی‌اصغر خیرخواه ‌ با بیان اینکه در راستای ارائۀ خدمات بهتر به مردم امسال توسعۀ اورژانس بیمارستان‌های کوچک جنوب کرمان در شهرهای قلعه‌گنج، رودبار، منوجان و کهنوج در برنامه است، افزود: «طرح توسعۀ اورژانس قلعه‌گنج و کهنوج آمادۀ افتتاح است که به‌زودی این کار انجام می‌شود».

    ‌ وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که بیمارستان عنبرآباد هر چه زودتر به مرحلۀ افتتاح برسد، خاطرنشان کرد: «البته ممکن است که این بیمارستان امسال آمادۀ بهره‌برداری نشود اما پیگیر هستیم که پیش از افتتاح، بخش اورژانس این بیمارستان آمادۀ خدمت‌رسانی به مردم شهرستان شود و دلگرمی را برای مردم عنبرآباد ایجاد کنیم».

    به گزارش تسنیم کرمان، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه این دانشگاه در گسترۀ وسیع جنوب استان کرمان به جمعیتی در حدود یک میلیون نفر خدمات‌رسانی دارد، اظهار کرد: «طرح توسعۀ اورژانس بیمارستان منوجان نیز به‌زودی افتتاح و توسعۀ اورژانس‌ رودبار با مقداری تاخیر انجام می‌شود».

    خیرخواه ادامه داد: «تا شهریورماه تمامی طرح‌های توسعۀ اورژانس بیمارستانی در این شهرها به بهره‌برداری می‌رسند و به فضای فیزیکی اورژانس این بیمارستان‌ها چیزی در حدود هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار متر افزوده می‌شود».

    وی با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در جنوب استان کرمان، گفت: «برای جبران این کمبود سه بیمارستان در عنبرآباد، جیرفت و کهنوج در برنامه است که جزو مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور هم قرار دارند که حدود ۶۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت‌های جنوب استان کرمان افزوده می‌شود».

    رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با بیان اینکه در بیمارستان‌های کوچک در کنار مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی با مشکل کمبود نیروی انسانی نیز مواجه هستیم، گفت: «اگر بتوانیم نیروی انسانی مورد نیاز در جنوب استان را تامین کنیم قطعاً خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد و رضایتمندی نسبی بیشتری خواهند داشت».

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.