پنج شنبه _ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9728 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • خسارت۴۰ میلیارد ریالی کرونا به حوزه فرهنگ و هنر جنوب کرمان

    شناسه : 12154 25 فروردین 1399 - 20:09 ارسال توسط :
    بنا به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، از زمان شیوع کرونا تاکنون ۴۰ میلیارد ریال به حوزه فرهنگ و هنر این منطقه خسارت وارد شده است.
    خسارت۴۰ میلیارد ریالی کرونا به حوزه فرهنگ و هنر جنوب کرمان
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، حسین اسحاقی اظهار داشت: حوزه فرهنگ و هنر یکی از حوزه‌هایی است که در بحران ویروس کرونا و طرح قرنطینه اجتماعی دچار خسارات بالای مالی شده است.

    وی تصریح کرد: همانگونه که بخش‌های تولیدی و خدماتی کشور از تعطیلی ناشی از کرونا دچار خسارت شده‌اند، حوزه فرهنگ و هنر نیز متحمل آسیب‌هایی شده و تقریبا همه بخش‌های این حوزه از حدود دو ماه گذشته تعطیل شده است.

    وی به خسارت وارده به حوزه فرهنگی و هنری جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: حوزه‌های فرهنگی و هنری ازجمله مجتمع‌ها، سالن‌های سینما و تئاتر، نگارخانه‌ها، آموزشگاه‌های هنری، کانون‌های آگهی و تبلیغات، ناشران، کتابفروشان، مؤسسات فرهنگی، قرآنی، چاپخانه‌ها، روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، پایگاه‌های خبری و سایر بخش‌ها به دلیل تبعات ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها بیش از ۴۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه گروهی از هنرمندان جنوب کرمان تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده‌اند، افزود: هنرمندان تئاتر، سینما، موسیقی و بخش‌ های مختلف شعر و ادب و خوشنویسی با تولیدات هنری خود و انتشار در فضای مجازی، آرامش را به جامعه تزریق می‌کنند.اسحاقی با تاکید بر اینکه برای جبران خسارت وارده به هنرمندان این منطقه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم، عنوان کرد: با پیگیری‌های این اداره کل سعی می‌شود خسارات وارده به هنرمندان تا حدودی جبران شود.

    وی با قدردانی از اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت: حوزه رسانه و خبرنگاران نیز هم‌پای مدافعان سلامت در صحنه مبارزه با کرونا حاضر بوده و در راستای آگاهی بخشی مردم نسبت به موارد بهداشتی به خوبی عمل کرده‌اند وظیفه خود می‌دانیم از این قشر فرهیخته جامعه نهایت تشکر و قدردانی شود.

    اسحاقی اظهار داشت: امیدوارم با رعایت نکات بهداشتی و اجرای دقیق طرح قرنطینه، دوباره شاهد رونق تمامی کسب و کارها از جمله حوزه فرهنگ و هنر که بخش مهمی از جامعه است باشیم.

    گفتنی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌هایی جداگانه به معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی رئیس جمهور با اعلام خسارت‌ بیش از ۹۷۶ میلیارد تومانی کرونا به بخش فرهنگ، هنر و رسانه کشور، خواستار مساعدت‌های هر چه سریع‌تر دولتِ به مشاغل آسیب‌پذیر فرهنگ، هنر و رسانه کشور شد.

    ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.