سه شنبه _ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9713 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی:

    ورود پاجوش خرما به شهرستان‌های خرماخیز ممنوع شد

    شناسه : 47481 25 بهمن 1402 - 9:53 ارسال توسط :
    مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی ورود پاجوش‌های آلوده به شهرستان‌های خرماخیز را ممنوع اعلام کرد و گفت: این جابه‌جایی احتمال آلودگی در منطقه را گسترش می‌دهد.
    ورود پاجوش خرما به شهرستان‌های خرماخیز ممنوع شد
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ زهرا جلیلی مقدم مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، در همایش ملی مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی در بم اظهار کرد: با توجه به کنترل این آفت،‌ جابه‌جایی پاجوش‌های آلوده ممنوع است و باغداران برای ساماندهی وضعیت، نباید نهال خرما و پاجوش جابه جا کنند تا این بیماری گسترده نشود.

    وی افزود: حمایت از احداث خزانه پاجوش در مناطق در دستور کار قرار دارد و در مناطق خرماخیز، استفاده از نهال کشت بافتی، در حوزه باغبانی در حال پیگیری است.

    جلیلی مقدم بیان کرد: اجرای عملیات‌های بین باغی مطابق با پروتکل‌ها و دستورالعمل سازمان حفظ نباتات انجام شود تا شاهد کنترل این آفت باشیم.

    به گزارش ایسنا این مسئول وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از عواملی که باعث گسترش آفت می‌شود، انتقال پاجوش آلوده است زیرا پاجوش آلوده بودن خود را نشان نمی‌دهد و همین امر باعث آلوده شدن دیگر مناطق خواهد شد.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.