سه شنبه _ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9711 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • هشدار به فعالان اقتصادی

    ۲۵ اردیبهشت؛ آخرین فرصت دریافت شناسه یکتا

    شناسه : 49182 04 اردیبهشت 1403 - 10:23 ارسال توسط :
    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: بر اساس قانون همه فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات باید برای اخذ مجوز به درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir مراجعه کنند و حتی مجوز گذشته خود را الکترونیکی و به روزرسانی کنند.
    ۲۵ اردیبهشت؛ آخرین فرصت دریافت شناسه یکتا
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان؛ صادق سلطانی نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان، امروز طی نشست خبری با اصحاب رسانه برضرورت مراجعه همه فعالان اقتصادی به درگاه ملی مجوزها و دریافت شناسه یکتا تاکید کرد و گفت: مطابق قانون همه فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات باید برای اخذ مجوز به درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir مراجعه کنند و حتی مجوز گذشته خود را الکترونیکی و به روزرسانی کنند.

    سلطانی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه تاکنون ۹۰۰۰ شناسه یکتا در استان کرمان صادر شده و در واحدهای صنفی باید ۱۰۹ هزار مورد صادر شود؛ افزود: براساس قانون از تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری مجوزهایی که بدون شناسه یکتا باشند نمی توانند از برخی خدمات دولتی مثل تسهیلات بانکی، پذیرش اظهارنامه مالیاتی استفاده کنند و حتما باید مجوز الکترونیکی داشته باشند.

    وی با بیان اینکه فعالیت اقتصادی بدون مجوز تضییع حقوق افرادی است که با مجوز رسمی در حال فعالیت هستند؛ گفت: همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند و بدون این شناسه فعالیت آنها قانونی نیست.

    سلطانی نژاد با تاکید بر اینکه این موضوع فقط مربوط به اصناف نیست و همه فعالان اقتصادی باید به درگاه ملی مجوزها مراجعه و شناسه یکتا دریافت کنند؛ افزود: تمام مجوزهایی که دستگاه‌های اجرایی نیاز داشتند در درگاه ملی مجوزها بارگذاری شده است.

    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان از بارگذاری بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ عنوان مجوز در درگاه ملی خبر داد و در ادامه خاطر نشان ساخت: در سه حوزه‌ مالیات، تامین اجتماعی و تامین مالی رویه‌های سخت گیرانه‌ای وجود دارد که عمده واحدها در این زمینه مشکل دارند و باید تسهیل شود.

    وی با بیان اینکه قوانین مزاحم و مخل کسب و کار در وزارت اقتصاد و دارایی شناسایی شده و بازنگری و اصلاح قوانین را در دستور کار داریم افزود: تامین و ارتقا زیرساخت‌ها برای توسعه اقتصادی استان اهمیت فراوانی دارد.

    سلطانی نژاد بهبود فضای کسب و کار را از برنامه‌های مهم استان در سال جاری عنوان کرد و ضمن ابراز خرسندی از کاهش رتبه کسب و کار استان از ۳۱ به ۵ گفت: باید برای حفظ این رتبه درصدر جدول، تلاش کنیم که رفع مشکل واحدهای تولیدی از جمله اقداماتی است که می توان در این راستا انجام داد.

     

     

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.