چهارشنبه _ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9726 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • نخستین گروه زائران کرمانی راهی سرزمین وحی شدند

    شناسه : 42302 25 خرداد 1402 - 12:31 ارسال توسط :
    ۲۶۰ نفر از زائران حج تمتع سال جاری استان کرمان شامل ۱۸۵ نفر از شهرستان‌های کرمان و ۷۵ نفر از سیرجان در قالب نخستین گروه بامداد روز پنجشنبه راهی سرزمین وحی شدند.
    نخستین گروه زائران کرمانی راهی سرزمین وحی شدند
    پ
    پ

    گلدشت کرمان_ ۲۶۰ نفر از زائران حج تمتع سال جاری استان کرمان شامل ۱۸۵ نفر از شهرستان‌های کرمان و ۷۵ نفر از سیرجان در قالب نخستین گروه بامداد روز پنجشنبه راهی سرزمین وحی شدند.

    هزار و ۷۰۲ زن و هزار و ۴۳۳ مرد، در مجموع سه هزار و ۱۳۵ زائر حج تمتع سال جاری استان کرمان با ۱۶ پرواز تا ۲۸ خرداد سال جاری از فرودگاه بین‌المللی کرمان به زیارت خانه خدا خواهند رفت.

    علی جزینی‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: نخستین پرواز رفت حج تمتع سال ۱۴۰۲ از فرودگاه بین‌المللی کرمان به فرودگاه مدینه با شماره پرواز ۱۶۱۶ شرکت هواپیمایی ایران ایر در ۲۵ خرداد با ۲۶۰ مسافر و میزان بار هفت هزار و ۶۱۰ کیلو ساعت ۰۶:۲۵ کرمان را به مقصد سرزمین وحی ترک کرد.

    طبق اعلام اداره کل حج و زیارت استان کرمان ۹۳ نفر از عوامل خدمات و هشت پزشک نیز در حج تمتع امسال حجاج اعزامی از این استان را همراهی خواهند کرد.

    ۳۱ تیرماه تا سوم مرداد زمان بازگشت زائران حج تمتع استان کرمان در سال جاری اعلام شده است.

    خردسال ترین زائر حج امسال کشور نوزاد ۹ ماهه کرمانی به نام “فریما شاهی” و مسن‌ترین زائر استان کرمان نیز “اکبر محمدآبادی” ۹۳ ساله از شهرستان بم معرفی شده اند.

    براساس اعلام مدیران حج و زیارت هزار و ۳۴۶ نفر از زائران سال جاری از جاماندگان سال ۱۳۹۹ هستند، هزار و ۷۸۹ نفر دیگر از این تعداد را از زائران نام نویسی شده تا ۳۱ خرداد ۱۳۸۶ و ۱۸۵ نفر را نیز زائران سهمیه‌ای بنیاد شهید تشکیل می‌دهند.

    به گزارش ایرنا از استان کرمان ۲۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شود که هشت کاروان از شهر کرمان و یکی از آنها با شهرستان راور مشترک است؛ ۲ کاروان از سیرجان، سه کاروان از شهرستان‌های رفسنجان و انار، یک کاروان نیز از هر کدام از شهرستان‌های جیرفت، زرند، بم، کوهبنان، بافت و بردسیر راهی خواهند شد.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.