سه شنبه _ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9711 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • رییس کل دادگستری کرمان تاکید کرد؛

    لزوم تعیین عادلانه مالیات ها/کسبه و مودیان باید توان پرداخت مالیات را داشته باشند

    شناسه : 48731 21 فروردین 1403 - 22:54 ارسال توسط :
    رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مالیات ها باید به شکلی وضع گردند که وضعیت عمومی مردم را بهبود ببخشند و به اقشار آسیب پذیر جامعه آسیبی نرسد.
    لزوم تعیین عادلانه مالیات ها/کسبه و مودیان باید توان پرداخت مالیات را داشته باشند
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه مالیات ها باید به شکلی وضع گردند که وضعیت عمومی مردم را بهبود ببخشند و به اقشار آسیب پذیر جامعه آسیبی نرسد،گفت: درصورتی که مالیات ها به شکل عادلانه وضع شود وضعیت معیشت عمومی جامعه نیز بهبود پیدا می کند.

    حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با مدیر کل و جمعی از معاونین اداره امور مالیاتی استان کرمان با بیان این مطلب که در سال پیش رو سهم عمده منابع مالی دولت از درآمدهای حاصل از مالیات است، عنوان داشت: قوانین مالیاتی باید بگونه ای باشد که از بعضی مشاغل چندبار مالیات گرفته نشود.

    وی اخذ مالیات را در وضعیت عمومی اقتصادی و معیشتی مردم تاثیرگذار دانست و گفت: مالیات ها باید به شکلی وضع گردند که وضعیت عمومی مردم را بهبود ببخشند و به اقشار آسیب پذیر جامعه آسیبی نرسد.

    این مقام عالی قضائی در استان کرمان وضعیت اقتصادی بازار را نامطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: بایستی بازار کرمان به کمک نهادهای متولی‌رونق گیرد و وضعیت اقتصادی بگونه ای باشد که کسبه و مودیان توان پرداخت مالیات را داشته باشند.

    حجت الاسلام حمیدی پیشنهاد داد: بهتر است درآمد حاصل از مالیات ها، مستقیم به حساب خزانه مرکزی واریز گردد تا از پیچیدگی های اداری و چالش های پیش روی اداره مالیات و مودیان مالیاتی کاسته شود.

    رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: قوانین و مقررات مالیاتی باید شفاف و واضح باشند و باید تدابیری اندیشیده شود که مالیات بصورت سیستمی کسر گردد تا بنحوی که اداره مالیات صرفا نقش نظارتی داشته باشد.

    رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: این راه حل موجب حل بسیاری از چالش ها در این باره خواهد شد و از فرار مالیاتی نیز پیشگیری خواهد شد.

    رییس شورای قضایی استان کرمان بیان داشت: با توجه به اینکه که در سال آتی درامدهای مالیاتی دولت افزایش پیدا می کند بایستی نهادهای متولی در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم همت کنند و درصورتی که وضعیت اقتصادی عمومی مردم بهتر شود امکان دریافت راحت تر مالیات نیز فراهم و از فرار مالیاتی نیز جلوگیری خواهد شد.

    وی برخی از معافیت های مالیاتی کشاورزی های کلان و معافیت های مسکن را ناعادلانه دانست و خواستار اصلاح قوانین موجود شد.

    رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان اظهار داشت: بایستی هیات های حل اختلاف مالیاتی ساماندهی شوند و دستگاه قضایی استان در این رابطه آمادگی همکاری های لازم را دارد.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.