پنج شنبه _ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9728 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • سوالات یک جانباز از فرماندار عنبرآباد

    شناسه : 21491 27 آبان 1399 - 9:35 ارسال توسط :
    در پی سفر ۱۸ آبان ماه فرماندار عنبرآباد به همراه چندتن از مسوولین به یکی از روستاهای این شهرستان و بازدید از معدن کرور(رودفرق)یک نفر از اهالی روستا که جانباز هم است با طرح سوالاتی، خواستار پاسخگویی این مسوول برای شفاف سازی و رفع ابهامات شده است که گلدشت ضمن تاکید بر اهمیت معادن و لزوم فعالیت صنایع معدنی در مناطق محروم، با هدف ضرورت توجه مدیران به مشکلات روستاهای دوردست اقدام به انتشار این سوالات می نماید.
    سوالات یک جانباز از فرماندار عنبرآباد
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان، در پی سفر ۱۸ آبان ماه فرماندار عنبرآباد به همراه چندتن از مسوولین به یکی از روستاهای این شهرستان و بازدید از معدن کرور(رودفرق)یک نفر از اهالی روستا که جانباز هم است با طرح سوالاتی، خواستار پاسخگویی این مسوول برای شفاف سازی و رفع ابهامات شده است که گلدشت ضمن تاکید بر اهمیت معادن و لزوم فعالیت صنایع معدنی در مناطق محروم، با هدف ضرورت توجه مدیران به مشکلات روستاهای دوردست اقدام به انتشار این سوالات می نماید که بدین شرح است؛

    سلام آقای فرماندار
    در این اوضاع و احوال اقتصادی با این گرانی و فقر که اکثر مردم بخصوص روستاییان گرفتار آن هستند و واقعا نان خوردن ندارند و ویروس منحوس کرونا هم درد و رنجها را مضاعف کرده است؛ سفر ۱۸ آبان ماه جنابعالی که هزینه های گزافی هم به دولت تحمیل کرد و در واقع باید گفت از جیب ملت خرج شد اعم از حقوق افراد و حق ماموریت، هزینه خودرویی از بنزین گرفته تا استهلاک چندین دستگاه خودرو در جاده کوهستانی و غیره، هزینه های پذیرایی،ذبح گاو، راه اندازی کاروان۱۷دستگاهی خودرویی و … برای حضور مسولین محترم که بعضا حضورشان در معدن کرور (رودفرق) با ماموریت ذاتی نهاد و ارگانشان همخوانی نداشت؛ تاسف آور بود که شما به عنوان متولی این سفر و هزینه های انجام شده باید به افکار عمومی پاسخگو باشید.

    بنده هم به عنوان یک جانباز اهل روستا از جنابعالی به عنوان نماینده دولت امید سوالاتی دارم. لطفا به آنها پاسخ دهید.

    – دلیل اینکه از اهالی به صورت گزینشی آنهم اندک و با گرایش سیاسی خاص جهت حضور دعوت شده بود چه بود؟ چون سایر اهالی از حضور نماینده در روستا مطلع نشدند. تعدادی از اهالی از این چند نفر پرسیده بودند گاو را کنار جاده برای چه آوردید در پاسخ گفته بودند نذر داریم میخواهیم ذبح کنیم! دلیل این پنهانکاری چیست و چه کسی دستور داده بود؟

    – این سفر پر هزینه برای مردم منطقه چقدر سود و منفعت داشت و مشکل چند نفر را مرتفع کردید؟

    – چرا اجازه ندادید مردم روستا که مدت ها منتظر حضور نماینده محترم شهرستان بودند ایشان را ببینند و درد و رنج ناشی از کم کاری دولت را مطرح کنند و نماینده سریع به منطقه کوهستانی و دور از دسترس عموم مردم منتقل شد؟

    – به نظر شما اگر در این اوضاع اقتصادی هزینه چندین میلیونی این سفر را به فقرای این روستا اختصاص میدادید خدا پسندانه تر نبود؟

    – آیا نباید مشکل اصلی این روستا که بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب هنوز مردم آب آلوده مصرف میکنند و آب آشامیدنی بهداشتی ندارند را به نماینده میگفتید؟ زیرا دکتر اعظمی گفته است در این خصوص چیزی به بنده نگفتند! پس فلسفه حضور مدیر محترم آب و فاضلاب شهرستان در منطقه به چه منظوری بود و آیا غیر از این ماموریت دیگری داشتند؟

    – آیا مشکلات مدرسه روستا را بررسی کردید و یا اجازه دادید مردم مطرح کنند؟ اصلا حضور مدیر محترم آموزش و پرورش شهرستان به چه منظوری بود؟‌ آیا اقای مدیر متوجه شدند چه تعداد دانش آموز به دلیل نداشتن توان مالی و نداشتن گوشی هوشمند و نبود اینترنت و نبود آموزش ترک تحصیل کرده اند و مدرسه هم متروکه شده است؟ اصلا مدرسه را دیدند؟ مگر غیر از این ماموریتی داشتند؟

    – برای مشکل برقی که تابستان ها از هر ۲۴ ساعت روز، چند ساعت خاموشی دارند؛ آقای مدیر اگر حضور داشتند چه کردند؟

    – برای رفع مشکل اسفالت جاده، مسوولی اگر در این جمع بود از او پرسیدید چرا دو پل، ده سال است که اسفالت نمیشوند؟

    – بهداشت هم که مدتی تعطیل است نه بهیار دارد و نه پزشک که برابر قانون پزشک باید هفته ای یک بار در خانه بهداشت حضور یاید اما دریغ از سالی یکبار! اگر مدیر بهداشت شهرستان همراه بودند متوجه این امر شدند اگر نبودند شما و نماینده متوجه موضوع شدید؟

    – مشکل آنتن دهی تلفن همراه بخصوص ایرانسل که مورد استفاده اکثر مردم فقیر است آیا مطرح و برای آن تصمیمی گرفته شد؟

    – آقای فرماندار مصوبات سال ۹۸که با تعدادی از همین مدیران در روستای رودفرق حضور پیدا کردید به کجا رسید؟اصلا به مصوبات سال قبل نگاه کردید یا چیزی از آن یادتان‌است؟ آیا به عنوان فرماندار که در طول دوران حضورتان در فرمانداری عنبرآباد این سومین مرتبه است فقط از معدن کرور بازدید میکنید و آن را رسانه ای‌ هم؛میکنید، نباید به خود روستا و مردمش هم توجه و مصوبات قبل را پیگیری کنید؟

    – آیا بهتر نبود برای کم کردن هزینه ها فقط اعضاء محترم شورای تامین شما و نماینده محترم را همراهی میکردند و بقیه در شهرستان به مردم خدمات میدادند یا اگر همراهی میکردند چرا دستور ندادید سایر مسولین نهادها و ارگانها به ماموریت در حوزه مسولیت خود بپردازند و به مشکلات مردم رسیدگی کنند و حداقل درد دل مردم را بشنوند ؟

    – آقای فرماندار گاوی که ذبح شد از چه کسی بود و هزینه آن را چه کسی پرداخت کرد؟ اگر از پول دهیاری و سایر بودجه های دولت بوده که خلاف قانون و مقرراته بخصوص در این شرایط اقتصادی، اگر از پول مردم بوده پول گرفتن از مردم در این شرایط که نان خوردن ندارند برای ذبح گاو جلو پای مسوولین، ظلم مضاعف است؟

    اگر شخصی بوده باید مردم بدانند این شخص کیست و چه منفعتی داشته و توسط چه کسی پشتیبانی و جبران هزینه کردش میشود که گاو ۷میلیونی جلو مسوولین زمین می زند!

    آقای فرماندار کاش دستور داده بودید حداقل بعد از ذبح گاو گوشتش، بین فقرا که اطراف آن حلقه زده بودند و منتظر بودند مقداری گوشت بگیرند تقسیم شده بود نه اینکه لاشه گاو با وانت به کرور منتقل و نوش جان شود و بقیه آن هم بین چند آدم پول دار تقسیم شود!

    – لطفا بفرمایید تجمع ۱۸ آبان ماه شما بر خلاف پروتکلهای بهداشتی و دستوالعملهای ستاد ملی مبارزه با کرونا که در شهرستانی شما متولی آن هستید چه معنی داشت؟ هیچ می دانید در روستای رودفرق تعداد زیادی به مریضی قلبی و دیابت مبتلا هستند؟ اصلا مطمئن هستید این جمعیتی همراه شما بودند و یا خود روستاییان سالم بودند و ناقل نبودند؟

    – جناب فرماندار تا آنجایی اطلاع دارم وضعیت اقتصادی دولت و ملت مناسب نیست بطوری که جانبازان بخاطر عدم توانایی در تامین دارو روی تخت های بیمارستان جان می سپارند و بعضا مردم جهت تامین داروی انسولین با مشکل مواجه هستند. پس شما که برای هر سفر این همه هزینه میکنید کمکی هم به بنیاد شهید شهرستان بکنید که بتواند جانبازان معسر را حمایت کند.
    به عنوان یک جانباز توصیه میکنم صحبت های ریاست محترم بنیاد شهید را حتما بشنوید.

    جناب فرماندار مدیر جهادی مد نظر مقام معظم رهبری این است؟
    اگر برای هر سفر غیر مفید و مهندسی و مدیریت شده جنابعالی که نگذارید مردم نماینده محترم را ببینند و افراد روستا را گزینش و از طیفی خاص دعوت کنید؛ این همه هزینه هم شود؛ شهرستان عنبرآباد در زمان صدارت شما آباد میگردد؟

    پس تا این سوالات را پاسخ دهید؛ سوالات بعدی ام را خواهم‌پرسید‌؛ چرا که این هنوز شروع کار است!

    گلدشت ضمن انتشار برخی از سوالات این جانباز محترم تاکید میکند اهمیت معادن و لزوم فعالیت صنایع معدنی در مناطق محروم بر کسی پوشیده نیست اما کاش در کنار تلاشها در این حوزه سایر موارد روستاهای دوردست مورد توجه مدیران شهرستانی قرار گیرد


    پایگاه خبری گلدشت کرمان 
    با مجوز رسمی شماره ۷۸۱۰۴ از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.