پنج شنبه _ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9730 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • ساماندهی یکی از مراکز نا امن شهر کرمان در آینده ای نزدیک

    شناسه : 5926 23 دی 1395 - 3:23 ارسال توسط :

     به گزارش پایگاه خبری گلدشت:  یکی از مراکز نا امن شهر کرمان در آینده ای نزدیک  ساماندهی می شود 

    ساماندهی یکی از مراکز نا امن شهر کرمان در آینده ای نزدیک
    پ
    پ
     
    ساماندهی یکی از مراکز نا امن شهر کرمان در آینده ای نزدیک
     
     
     
     
     
     به گزارش پایگاه خبری گلدشت: علیرضا رزم حسینی در اولین جلسه کارگروه زیربنایی کرمان که پانردهم دی ماه در سالن پیامبر اعظم برگزارشد،ازساماندهی یکی از مراکز نا امن شهر کرمان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت:بر این باوریم  با فعال کردن ستاد مشورتی (۱۴۰۴) که نهاد مردمی و کمکی دولت است می توان به نتایج خوبی در حوزه ی مدیریت استان رسید. 
    نماینده ی عالی دولت در استان، ضمن اشاره به آسیب های اجتماعی مشتاقیه افزود: با توجه به مشکلات مالی شهرداری و بدون در نظر گرفتن طرحی رویایی بایست به ساماندهی فضای ظاهری و کاربردی این میدان پرداخت. ایشان تصریح کرد: ساماندهی این میدان ناامن حرکتی بزرگ است که بیش ازاین نباید به تاخیر بیفتد.
    وی در ادامه احیای محور گردشگری میدان توحید ، بازار به میدان شهدا و آتشکده زرتشتی را ضروری دانست و ازبازسازی بافت تاریخی این محور خبر داد.رزم حسینی افزود:در صورت موافقت شهرداری کرمان می توان زیرگذرهایی برای میدان تعریف کرد. 
     
    علی بابایی شهردار کرمان که پیشنهاد دهنده ی طرح زیبا سازی میدان شهدا و ایجاد فضایی مفرح و آرام برای شهروندان است؛ در این نشست با اشاره به محور گردشگری میدان شهدا گفت: از آنجایی که با کمک مشاوری توانمند درحال بررسی این طرح هستیم ؛ از ارائه ی نظرات اعضای کارگروه به صورت شفاف، خوشحال می شویم.
     شهردار کرمان  در ادامه  با بیان اینکه ۱۵۰ هکتار از ۵۰۰ هکتار بافت تاریخی کرمان در محور گردشگری است؛ مدنظر قرار گرفتن طرح تفصیلی شهر و نظرات میراث فرهنگی استان در خصوص بافت تاریخی را عنوان نمود و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم اقدامات لازم درخصوص میدان توحید را انجام دهیم تا بتوانیم آن را به میدان شهدا وصل کنیم.
     
    افضلی مشاور این طرح  با اشاره به ساختار شش محور ورودی به میدان شهدا و ایجاد بار ترافیکی سنگین جنب خیابان های میرزا رضا و شریعتی گفت: دراین طرح بازار در مرکز قرار می گیرد و با حل کردن دسترسی های خیابان های بسته شده؛ شش راه ورودی به سه راه تبدیل می شوند.
    ایشان با امید به سرزنده شدن میدان شهدا و بازآفرینی نقش بافت کهن شهر کرمان؛ از اتصال بازار ومسجد جامع در راستای اجرای این طرح خبرداد وگفت: بازار به صورت پیاده به مسجد و میدان اتصال داده می شود همچنین مسجد جامع نیز پویاتر شده وکاربری های متناسب فرهنگی پیدا می کند. 
    مشاور طرح با اشاره به بی نظمی های ترافیکی و رفتاری خلاف شان عناصر تاریخی افزود: می توان اغلب اجتماعات شهر کرمان برای گروههای اجتماعی مختلف را در فضای جدید تعریف کرد.
     

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.