سه شنبه _ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9714 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • جشنواره آواها و نواها در رمون

    شناسه : 48819 24 فروردین 1403 - 13:36 ارسال توسط :
    اولین جشنواره آواها و نواهای مناطق سردسیر جنوب کرمان در دهستان رمون از توابع بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت برگزار شد.
    جشنواره آواها و نواها در رمون
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان، اولین جشنواره آواها و نواها به همت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۳ در منطقه مصفا وییلاقی رمون برگزار گردید.

    بر گزاری این جشنواره موجب شد تا طبیعت زیبا ودلنشین رمون کانون توجه افرادی قرار گیرد که برای اولین به این منطقه آمده بودند.

    طبیعت زیبا و پتانسیل کم نظیر این منطقه و مردم خونگرم آن از یک طرف و جاده صعب العبور و برخی محرومیتهایی که ازدیر باز مطالبه جدی اهالی بوده است؛واقعیتی است که توجه ویژه مسوولین را می طلبد.

    حجه الاسلام سید احمد حسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان علت برگزاری این همایش را معرفی قابلیتهای منطقه ییلاقی و زیبای رمون اعلام کرد و اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد از این پس هر ساله جشنواره آواها و نواهای جنوب کرمان در این منطقه بر گزار شود.

    دکتر بهنام سعیدی منتخب مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دوازدهم نیز در این جشنواره با اشاره به قابلیتهای طبیعی و انسانی منطقه رمون ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره؛رمون را منطقه ای بی بدیل و قطعه ای از بهشت توصیف کرد که آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

    سعیدی با تاکید بر لزوم برگزاری چنین جشنواره هایی گفت: دعوت از مسوولین ذی ربط در این جشنواره ها و پوشش گسترده خبری می تواند مسوولین ذی ربط را در شناخت چنین ذخائر ارزشمندی آشنا کرده و زمینه ای فراهم نماید تا کاستیهای موجود مرتفع گردد.

    عباسعلی مسلمی بخشدار ساردوئیه نیز طی گزارش مفصلی از بخش ساردوئیه قابلیتهای این منطقه کهن را منحصر به فرد توصیف کرد.

    اجرای هنرمندان تئاتر و موسیقی در این جشنواره مورد اقبال و توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

     

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.