چهارشنبه _ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9720 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • مسوول کانون مداحان استان عنوان کرد؛

    تاکید بر شعور حسینی و فرهنگ عاشورایی در ایام محرم و صفر/ ارزیابی جلسات مداحی با کارگروه صیانت

    شناسه : 42907 28 تیر 1402 - 19:29 ارسال توسط :
    محمد رضا احمدی مسوول کانون مداحان استان ضمن تاکید بر شور و شعور حسینی و فرهنگ عاشورایی؛ گفت: توجه به شئونات دینی توسط مداحان و آموزش آنان به ویژه جوانان و نوجوانان از جمله رسالت های اصلی کانون مداحان است.
    تاکید بر شعور حسینی و فرهنگ عاشورایی در ایام محرم و صفر/ ارزیابی جلسات مداحی با کارگروه صیانت
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان؛ محمد رضا احمدی مسوول کانون مداحان استان کرمان امروز در نشست خبری، ضمن تاکید بر شور و شعور حسینی و فرهنگ عاشورایی؛ به تشریح رسالت مداحان پرداخت.

    وی با بیان اینکه توجه به شئونات دینی توسط مداحان و آموزش آنان به ویژه جوانان و نوجوانان از جمله رسالت های اصلی کانون مداحان است؛ افزود: پنج موسسه آموزشی در شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، بم و جیرفت فعالیت می کنند تا آموزش های لازم را به مداحان و ذا‌کران اهل بیت ارائه دهند.

    احمدی خاطر نشان ساخت: همه آموزش ها به صورت تخصصی، کلاسیک و مدون انجام می شود.

    وی در ادامه از “سامانه بیرق” به عنوان سامانه ای که امور خدماتی مداحان را دنبال می کند سخن به میان آورد و افزود:در بحث خدمات دهی به مداحان در کل کشور “بنیاد دعبل خزاعی” نیز شکل گرفته که با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه دستگاه های فرهنگی فعالیت می کند.

    مسوول کانون مداحان استان کرمان  با بیان اینکه کارگروه “صیانت از مداحی و ذاکری اهل بیت” نیز وظیفه ارزیابی جلسات مداحی را بر عهده دارد و در صورت لزوم موارد قابل تذکر به آنها تذکر داده می شود؛ افزود: اگر مداحی در حوزه تخصصی کانون مداحی تخلف کند نه تنها کانون با او برخورد می کند بلکه از طریق مراجع قضایی مورد پیگیری قرار می گیرد.

    وی بیان داشت: همایش پیرغلامان حسینی همه ساله برگزار و از آنها تجلیل می شود که در استان کرمان ۱۵۰ پیرغلام شناسایی شده است.

    احمدی همچنین از دریافت تسهیلات و زیارت رایگان امام رضا(ع) برای مداحان جوانی که تا ۲۰سالگی ازدواج کنند؛ خبر داد و گفت: دادن  امید به مردم یکی از رسالت‌های مداحان به ویژه در ایام محرم و صفر است.

    وی در ادامه به اهمیت سطح بندی مداحان اشاره کرد و افزود: همه مداحان استان در طول سال اجرا ندارند زیرا برخی از آنها به صورت فصلی مثل محرم و صفر می خوانند ، برخی دیگر ماهیانه و برخی مستمری خوان هستند که در طول سال هفته و هیئت دارند و آمار آنان در کل استان حدود هزار و ۱۰۰ نفر است.

     

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.