سه شنبه _ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9714 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • در پی بارش های اخیر؛

    بیش از ۸۲ میلیارد تومان به کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

    شناسه : 49137 04 اردیبهشت 1403 - 18:03 ارسال توسط :
    مدیر جهاد کشاورزی جیرفت خسارت ناشی از بارش‌های اخیر و سیلاب‌ها به بخش کشاورزی این شهرستان را بیش از ۸۲ میلیارد تومان اعلام کرد.
    بیش از ۸۲ میلیارد تومان به کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ مدیر جهاد کشاورزی جیرفت خسارت ناشی از بارش‌های اخیر و سیلاب‌ها به بخش کشاورزی این شهرستان را بیش از ۸۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

    محمدحسن رئیسی بیشترین میزان خسارت را مربوط به مزارع پیاز در بخش‌های مختلف شهرستان جیرفت دانست و گفت: «مبلغ ۵۲۲ میلیون تومان خسارت به مزارع پیاز، گوجه و نشا پیاز در حوزۀ مرکز خدمات حسین‌آباد بخش اسماعیلی در اثر بارندگی‌های اخیر وارد شده است».

    به گزارش ایسنا کرمان، وی در ادامه بیان کرد: «بر اساس بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان از روستاهای حوزۀ مراکز جهادکشاورزی هوکرد، هلیل و رضوان‌، برآورد اولیۀ خسارات ناشی از سیلاب نزولات جوی در روزهای پایانی فروردین‌ماه در حوزۀ رضوان خسارات وارده به محصولات زراعی و سبزیجات برگی ۲۵ میلیارد و ۹۱۱ میلیون تومان و خسارات وارده به کانال‌های بتونی و خاکی و خطوط انتقال آب یک میلیارد و ۴۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است».

    مدیر جهاد کشاورزی جیرفت خسارت به مزارع سیب‌زمینی و پیاز بهاره را بیش از ۵۳ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: «در حوزۀ مرکز خدمات هلیل، خسارات وارده به مزارع محصولات زراعی نظیر سیب و پیاز بهاره، گوجه‌ و غیره ۵۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان برآورد شده است».

    وی با ابراز نگرانی از خسارت سیل به قنوات اظهار کرد: «تاکنون گزارش خسارت به ۳ قنات گناو، احمدآباد و مارمرد به میزان یک‌میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برآورد شده است که برای کشاورزان مشکلاتی به همراه خواهد داشت».

     

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.