جمعه _ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9731 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • بهترین راه های درمان معده درد به روش های خانگی

    شناسه : 5783 23 دی 1395 - 12:53 ارسال توسط :

     راه های درمان معده درد به روش خانگی   معده عضو کلیدی گوارش است. در این عضو است که موادغذایی تحت تأثیر اسیدهای معده ذخیره و برای سوخت و ساز بدن آماده می شوند هضم موادغذایی بین ۲ تا ۳۳ ساعت طول می کشد. به دلایل مختلف و متعددی، برخی موادغذایی بسیار سخت هضم می شوند و باعث […]

    بهترین راه های درمان معده درد به روش های خانگی
    پ
    پ

     راه های درمان معده درد به روش خانگی

     

    معده عضو کلیدی گوارش است. در این عضو است که موادغذایی تحت تأثیر اسیدهای معده ذخیره و برای سوخت و ساز بدن آماده می شوند هضم موادغذایی بین ۲ تا ۳۳ ساعت طول می کشد. به دلایل مختلف و متعددی، برخی موادغذایی بسیار سخت هضم می شوند و باعث مشکلات گوارشی و درد معده می شوند که اغلب اوقات ریشه  عصبی دارد.

    امروزه بیماریهای گوارشی از مشکلات مردم است و بسیاری از افراد از درد معده ، سوءهاضمه یا ترش کردن یا حالت تهوع صبحگاهی تلخی دهان و … شکایت دارند؛ یکی از مهمترین اصول در درمان بیماری‎‎ها و پیشگیری از بیماریها پاکسازی اندام‎‎های گوارشی و کبد است.

    بسیاری از مردم برای درد معده یا مشکلات سیستم گواشی خود از درمانهای خانگی بهره میبرند و در بسیاری از مواقع این درمان‎‎ها بسیار موثر است، برخی از افراد بدون اینکه دانشی در زمینه طب سنتی دانشی داشته باشند توصیههایی که از گدشتگان خود رسیده استفاده میکنند.

     

    روش های درمان خانگی

    ۱٫مصرف عرق نعناع یا دم نوش نعناع و بابونه البته افراد توجه داشته باشند مصرف بیش از حد عرق نعناع خود موجب سوزش معده میشود چرا که دهانه معده را گشاد میکند و باعث تحریک دهانه معده می‎‎شود.

     

     

    ۲٫گذاشتن کیسه آب گرم یا کیسهای که محتوی سیاهدانه یا جو, روی معده برای رفع درد معده مفید است.

     

    ۳٫مصرف زیره سیاه و سبز در غذاها

     

    ۴٫مصرف نان زیره

     

    ۵٫مصرف رازیانه یک ضد التهاب بسیار خوب است و برای رفع ناراحتیهای گوارشی مفید است.

     

    ۶٫زنجبیل پرورده مقوی معده است, مانند مرباها دیگر تهیه میشود و میتوان زنجبیل تازه را رنده کرد و با عسل به  قوام مربا درآورند.

    ۷٫لیمو قند، بسیار برای معده مفید است,میتوان لیمو را به دلخواه ورقه ورقه کرده و داخل یک شیشه ریخته به نحوی که یک لایه لیمو و یک لایه شکر ریخته شود و به همین ترتیب شیشه را پر کنند.

     

     

    ۸٫مصرف آناناس و پوست کیوی

     

    ۹٫مصرف متوالی عسل در ده صبحانه

     

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.