چهارشنبه _ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9725 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان خبر داد؛

    افزایش شدید مراجعان کرونا در استان کرمان/اکثر بیماران با علائم سرما خوردگی مبتلا به کرونا هستند

    شناسه : 40589 07 فروردین 1402 - 12:09 ارسال توسط :
    سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به افزایش کرونا در استان گفت: «موارد ابتلا به کرونا در استان در بخش سرپایی به‌شدت زیاد شده است».
    افزایش شدید مراجعان کرونا در استان کرمان/اکثر بیماران با علائم سرما خوردگی مبتلا به کرونا هستند
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به افزایش کرونا در استان گفت: «موارد ابتلا به کرونا در استان در بخش سرپایی به‌شدت زیاد شده است».

    سعید صحبتی افزود: «عمدۀ بیماران کرونایی استان سرپایی هستند و حال عمومی آن‌ها بد نیست».

    وی ادامه داد: «موج جدید اُمیکرون که در استان کرمان وجود دارد سرایت بالا اما شدت کمی دارد و تاکنون، تعداد موارد بستری یا وخیم در مبتلایان به کرونا در استان پایین بوده است».

    سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین اظهار کرد: «اکثر بیماران با علائم سرما خوردگی عمدتا مبتلا به کرونا هستند».

    وی بیان کرد: «بیش‌تر مراجعان دارای علائم کرونا، به مراکز درمانی بخش خصوصی مراجعه می‌کنند و از آنجا که عمدۀ این مراکز تست نمی‌گیرند آمار دقیقی از موارد سرپایی ابتلا به کرونا در سطح استان نداریم».

    به گزارش ایرنا، صحبتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «افراد دارای علائم سرماخوردگی که عمدتا از نظر ما درگیر کرونا هستند چون فکر می‌کنند یک بیماری ساده گرفته‌اند آن را جدی نمی‌گیرند و متاسفانه ماسک هم استفاده نمی‌کنند».

    وی افزود: «ماسک نزدن افراد دارای علائم می‌تواند برای سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای خطرناک باشد و حتی به بدحالی این افراد منجر شود».

    وی تاکید کرد: «تکمیل واکسیناسیون ویروس کرونا ضروری است زیرا دُزهای(نوبت) واکسن کرونا به مبتلا نشدن به این ویروس یا ابتلای خفیف کمک می‌کنند».

    سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: «افراد دارای علائم سرماخوردگی در نظر داشته باشند در صورتی که در مکانی سربسته یا مراسم هستند حتما از ماسک استفاده کنند».

    آمار مبتلایان

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹ نفر بستری کلی کرونا در سطح استان کرمان هستند، اظهار کرد: «دو نفر تست مثبت قطعی کرونا، بستری بدحال و تحت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های سطح استان هستند که اگر بخواهیم موارد مشکوک را هم در نظر بگیریم تعداد این افراد بدحال به شش نفر می‌رسد».

    صحبتی گفت: «براساس درصد مراجعه کنندگان تقریبا می‌توان گفت ۸۰ درصد افرادی که با علائم تنفسی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند به کرونا(زیر سویه امیکرون) مبتلا هستند».

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.