پایگاه خبری گلدشت کرمان- خیلی وقت نیست که بحث احداث خط ریلی جیرفت بم دررسانه ها بوق و کرنا شده بود در حدی که انگار که قرار است همین فردا سوت قطار درجیرفت به صدا درآید.
از تخصیص اعتبار اولیه برای پیمانکار تا اتصال این خط ریلی به بندر جاسک توجه همگان را به خود جلب کرده بود.
کمالی پور نماینده وقت جیرفت و عنبرآباد نیز که مجدانه پیگیر این پروژه بود؛ اجرای این طرح مهم و استراتژیک را به عنوان یک شاهکار در کارنامه خود به ثبت رساند تا اینکه دکتر اعظمی وارد مجلس شد و در ادامه پیگیری مسائل منطقه و تداوم پروژه های مصوب و نیمه تمام اعلام کرد: برای این پروژه که در آبان ۹۷ به عنوان یک پروژه ملی مصوب کلنگ زنی شده، تا کنون کار قابل توجهی برای آن انجام نگرفته و آجری رو آجر گذاشته نشده است. پروژه ای که به عنوان زیر ساخت توسعه منطقه قرار بود درجهت رونق صادرات، کاهش بارسنگین ترافیک کامیونهای حمل ونقل و تلفات مکرر جاده ای و اتصال ریلی جنوب استان به بندر جاسک و بازارهای بین المللی در منطقه “کن فیکون” نماید.
پروژه پر طمطراقی که اصطلاحا سنگ بزرگی شد که نشانه نزدن بود و مردم جنوب را از سکوت سنگین مسوولین استان در بهت و حیرت فرو برد که چگونه به همین سادگی پروژه مصوب و ملی درمرای و منظر مردم چشم به انتظار؛ باد هوا گردیده وبه فراموشی سپرده شده است.
حتی در نشست خبری روزیکشنبه ۳ شهریورماه “ارجونی” مدیر کل راه آهن استان با اصحاب رسانه، وی در پاسخ به خبر نگار گلدشت از سرنوشت این پروژه اظهار بی اطلاعی نموده و گفته است مسوولیت این طرح و بحث اعتبارات آن بر عهده معاونت ساخت وزارت راه و شهرسازی است اما در جلسه ای که اخیرا با حضور دکتر رسولی مدیر عامل راه آهن کشور و نماینده جیرفت و عنبرآباد در تهران برگزار شده؛ موضوع این پروژه بلاتکلیف مورد بررسی قرار گرفته و قرار است در جهت رفع مشکل و اجرای آن تسریع گردد.
موضوعی که هم اکنون پیگیری آن باری است مضاعف بر دوش نماینده فعلی که اگر نبود و فریادش بلند نمی شد؛ شاید برای همیشه از دستور کار خارج می گردید. هرچند بازهم با توجه به تنگناهای اقتصادی و مشکلات موجود کشور شروع به موقع این طرح و ادامه روند آن بر اساس جدول زمان بندی و سیاستهای تعریف شده کماکان در هاله ابهام و تردید است و حداقل می توان گفت تا پایان عمردولت تدبیر و امید، به انجام به موقع آن چندان امیدی نیست.
اعتبار پروژه راه آهن “بم-جیرفت” باد هوا
خیلی وقت نیست که بحث احداث خط ریلی جیرفت بم دررسانه ها بوق و کرنا شده بود در حدی که انگار که قرار است همین فردا سوت قطار درجیرفت به صدا درآید.از تخصیص اعتبار اولیه برای پیمانکار تا اتصال این خط ریلی به بندر جاسک توجه همگان را به خود جلب کرده بود...
نظرات