یکشنبه _ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9740 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • سرپرست راهداری و حمل ونقل جاده ای استان‌کرمان خبر داد:

    آسفالت ۱۰۵ كيلومتر راه روستايی و بهره برداری از آن طی یکسال گذشته

    شناسه : 49018 02 اردیبهشت 1403 - 14:12 ارسال توسط :
    سرپرست راهداری و حمل ونقل جاده ای استان‌کرمان گفت:طی یکسال گذشته ۱۰۵ كيلومتر راه روستايی در استان کرمان آسفالت شده و به بهره برداری رسیده است.
    آسفالت ۱۰۵ كيلومتر راه روستايی و بهره برداری از آن طی یکسال گذشته
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان با اشاره به اين مطلب كه در حال حاضر ۲۳۲ كيلومتر راه روستایی در حال احداث داريم، گفت: طی دوسال گذشته حدود ۳۰۰ كيلومتر راه روستايی احداث و آسفالت شده است كه در اين راستا مقاديری كه منجر به آسفالت راه های روستايی شد معادل ۲۰سال پيش است و امیدواریم با توجه به آمار، توجه ويژه ای در اين دولت به ساخت راه ها شود.

    به گزارش روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان دکتر علی عبداللهی اظهار داشت: استان كرمان دارای بزرگترين شبكه ارتباطی راه وشريانی و دومين شبكه بزرگراهی در سطح كشور است و به دليل وسعت زيادی كه دارد عملكرد آن هم چه در راه های روستايی و چه در راه های آزادراهی و بزرگراهی بايستی به شكل ويژه ای مورد توجه مسئولين قرار گيرد.

    عبداللهی با بيان اين كه بزرگترين پروژه های نگهداری كشور را در سطح استان كرمان داريم كه سال ها معطل مانده بود به بهره برداری خواهند رسيد، گفت: پروژه شهداد- نهبندان به عنوان يكی از پروژه های اصلی و كريدور كشور در دست احداث و بهسازی است؛ همچنین اصلاح و روكش آسفالت كريدور اصلی کشور یعنی مسیر یزد ، انار، سيرجان، به سمت بندرعباس يكی از اولويت های اين اداره كل است.

    سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان تصريح كرد: در سال گذشته علاوه برمجتمع های خدماتی رفاهی بين راهی كه در سطح جاده ها به مردم و مسافران خدمت رسانی می کردند، سه باب نمازخانه بين راهی هم برای رفاه حال مسافران اضافه شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

    عبداللهی با بیان اینکه ساخت حدود ۲۰ باب مجتمع خدماتی رفاهی بين راهی در دستور كار قرار دارد که با پيگيری های اين اداره كل به بهره برداری خواهند رسيد گفت: استان دارای جاده های طولانی و كويری است و رانندگان با رانندگی های طولانی در جاده يكنواخت و بيابانی دچار خستگی بيشتری می شوند نياز به استراحت و تجديد قوای بيشتری دارند.

    وی در ادامه افزود: تمام مجتمع های خدماتی رفاهی- بين راهی از طرف دستگاه های مختلفی بازديد می شوند واداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان اداره متولی كه موافقت اصولی و پروانه بهره برداری داده و هم از سوی اداره بهداشت، شركت نفت و….مرتب بازديد انجام می دهد.

    عبداللهی به طولانی بودن و گستردگی طول راه ها اشاره كرد و افزود:  تمامی محورها تحت نگهداری هستند و بايستی شبكه گسترده راه های استان كه بسيار ذی قيمت است را حفظ كرده چرا که در بحث اقتصاد استان بسيار حائز اهميت است.

    وی ابراز داشت:  يكی از بهترين پروژه هايی كه برای شبكه راه ها در سطح استان تعريف شده كريدوری است كه از سيرجان به بندرعباس به سمت سيرجان-شهربابك، شهربابك-انار و در نهايت به يزد می رسد كه كريدور كالای استان محسوب می شود.

    سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان در خصوص كم عرض بودن و پرتردد بودن برخی از راه های روستايی گفت: بعضی از راه های روستايی استان در گذشته با عملكرد و قابليت متفاوت راه روستايی آن زمان ساخته شده كه صرفا جهت تردد يك الی دو خودرو و متصل به جاده های اصلی يا مراكز شهری بوده است اما هم اكنون به دليل وجود برخی از مراكز صنعتی و معدنی عملكرد آن ها تغيير كرده است.

    وی خاطرنشان كرد: تعداد قابل توجهی وسايل نقليه سنگين و تعداد زيادی در جاده ها تردد می كنند كه در هر صورت معادن بايد در اين زمينه مشاركت داشته باشند تا بتوان اين راه ها را ارتقاء داده تا جاده های محل عبور بارهای معدنی تحمل بار ترافيكی سنگين را داشته باشد.

    عبداللهی در پايان يادآور شد:  اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان به عنوان دستگاه بهره بردار و نگهداری از راه ها اين كار را مجدانه پيگيری می کند تا با همكاری اداره كل صمت اين مشكل را برطرف كرده و معادنی كه از اين جاده استفاده می كنند از محل مسئوليت های اجتماعی معادن به بهسازی راه ها كمك كنند تا جاده ها تعريض و ایمن تر شوند.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.