یکشنبه _ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9742 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • مدیرکل ارشاد استان خبر داد؛

    رقابت شهرستان‌های کرمان در نهمین دورۀ انتخاب پایتخت کتاب ایران

    شناسه : 49422 18 اردیبهشت 1403 - 23:22 ارسال توسط :
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از رقابت شهرهای استان در نهمین دورۀ انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران خبر داد.
    رقابت شهرستان‌های کرمان در نهمین دورۀ انتخاب پایتخت کتاب ایران
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از رقابت شهرهای استان در نهمین دورۀ انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران خبر داد و گفت: «این طرح با هدف توسعۀ عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود».

    محسن روحی خاطرنشان کرد: «برنامه‌های هر شهر که در زمینۀ ترویج کتابخوانی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد».

    به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، وی در توضیح بیشتر یادآور شد: «طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از برنامه‌های ترویجی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که با هدف توسعۀ عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی در سطح کشور برگزار می‌شود».

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اهداف این برنامه را کمک برای دستیابی به توسعۀ پایدار و عدالت فرهنگی، تقویت و انسجام‌بخشی به توسعۀ فعالیت‌های اجتماعی‌محور فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های مادی و معنوی برای ترویج کتابخوانی، تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده و حمایت از فعالیت‌های داوطلبانۀ مشارکتی و جهادی در حوزۀ ترویج کتابخوانی بیان کرد.

    وی افزود: «تناسب فعالیت‌ها با آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، طراحی برنامه‌ها به‌طور ویژه برای پایتخت کتاب ایران، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های تجاری و دستگاه‌های اجرایی، نوآوری در محتوا و شیوۀ اجرا و استفاده از فضای مجازی از ویژگی‌های کلی برنامه‌های ارسالی شهرها به دبیرخانه این جشنواره است».

    روحی با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های کتابخوانی و شبکه‌سازی گفت: «مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و فکری موضوعی است که در انتخاب پایتخت کتاب ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است».

    یادآور می‌شود، در هشتمین دورۀ انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در سال ۱۴۰۲ شهر رابر به عنوان شهر دوستدار کتاب کشور معرفی و طی مراسمی با حضور وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از زحمات فعالان این عرصه تقدیر شد.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.