یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • رییس جمهور در نشست خبری پایان سفر به کرمان:

    ۲۱۶ مصوبه برای رفع مشکلات ضروری استان/ تفویض اختیار به کرمان برای فعال کردن معادن و اشتغال

    شناسه : 35493 22 مرداد 1401 - 2:26 ارسال توسط :
    رئیس جمهور در پایان سفر دو روزه خود به استان کرمان و در نشستی با رسانه‌ها از تصویب ۲۱۶ مصوبه در حوزه راه، آب، بهداشت و درمان، آموزش، اشتغال، رفاهی، کشاورزی، معدن، قضایی و انتظامی خبر داد.
    ۲۱۶ مصوبه برای رفع مشکلات ضروری استان/ تفویض اختیار به کرمان برای فعال کردن معادن و اشتغال
    پ
    پ

    پایگاه خبری گلدشت کرمان_ سیدابراهیم رئیسی در پایان سفر دو روزه به استان کرمان، شامگاه ۲۱ مرداد در نشست خبری، از تصویب ۲۱۶ مصوبه در حوزه‌های مختلف برای استان خبر داد و گفت: امیدواریم این مصوبات در رفع مشکلات استان کرمان موثر واقع شود.

    رییسی با اذعان به اینکه به اندازه ۵۰ سال پروژه ناتمام در کشور داریم، بیان داشت: به سامان رساندن پروژه های ناتمام در دستور کار دولت است و به همین دلیل در این سفر حتی یک کلنگ هم به زمین زده نشد.

    رییس جمهور با بیان اینکه در حوزه تامین آب در استان کرمان، طرح‌های مختلفی اجرا شده است؛ گفت:رفع مشکل آب در مناطق به ویژه استان کرمان از اولویت های دولت است.

    رییسی گفت: آبرسانی به شهرهای بم و براوات، تکمیل آبرسانی به شهرهای زرند، سیرجان و کرمان، تکمیل طرح‌های انتقال آب به شهرهای شمالی استان، تکمیل سدهای استان (سد امیر تیموری و دیگر سدهای استان) تکمیل بند خاکی شهرستان عنبرآباد، پیگیری می شود.

    وی همچنین از پیگیریِ احیا و مرمت قنوات و ۳۵۰ کیلومتر خط انتقال آب به شهرهای شمالی استان و اجرای طرح‌های آبخیز و آبخوانداری در استان سخن به میان آورد  و مدیریت در نحوه مصرف منابع آبی را مورد تاکید قرار داد.

    رئیسی ضمن بیان اینکه در بخش آب هم مثل حوزه برق نگاه ویژه داریم؛ از ارائه ی گزارش مفصلی از مساله آب استان کرمان در شورای اداری استان سخن به میان آورد و افزود: طرح های آبرسانی در استان کرمان را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کرده و این موضوع توسط وزیر نیرو پیگیری خواهد شد.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مصوبات سفر هیات دولت به کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه آب، خاک و کشاورزی ۶۲ مصوبه، زیربنایی ۳۳ مصوبه، حوزه فرهنگ، آموزشی و ورزشی ۵۵ مصوبه، حوزه بهداشت و درمان و تکمیل مراکز بیمارستانی و درمانی ۱۷ مصوبه، اشتغال ۱۲ مصوبه، رفاهی و اجتماعی ۱۹ مصوبه، صنعت و معدن ۶ مصوبه و انتظامی، قضایی و امنیتی ۱۲ مصوبه برای رفع مشکلات ضروری استان گرفته شده است.

    رئیس جمهور گفت: با وجود معادن در استان نباید مسئله بیکاری مطرح باشد و معادنی که برداشت خوبی دارند باید سهم ۱۵ درصد از درآمد خود را برای توسعه استان پرداخت کنند.

    رئیسی در خصوص تفویض اختیار به استان‌ها گفت: به تمامی وزرای سیزدهم این توصیه را کرده‌ام که در حوزه خودشان تا جایی که قانون اجازه می‌دهد و مشکل مردم حل می‌شود، واگذاری اختیارات داشته باشند.

    وی افزود: کرمان استان معدن‌خیز است و معادن و ذخایر معدنی زیادی دارد و در این راستا تفویض اختیار به کرمان برای فعال کردن معادن و توسعه و اشتغال بیشتر استان داده می‌شود.

    رییس جمهور صیانت از جان مردم را مهمترین اولویت دولت سیزدهم عنوان کرد و ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل کرونا گفت: در حال حاضر در کشور چند خط تولید واکسن داریم.

    رئیسی مسالۀ مهم اشتغال در استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و ‌گفت: این موضوع از مسائل محوری دیار کریمان است که مصوبات آن توسط استاندار و وزیر صمت دنبال می‌شود.

    رییس جمهور با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی راه‌اندازی صندوق عدالت و پیشرفت را داشتیم اما ایجاد آن در استان‌ها به نتیجه نرسید؛ گفت: هدف از راه اندازی این صندوق واریز حق مالکانۀ معادن، اضافه دریافتی‌های مالیات و برخی درآمدهای دولتی بود.

    وی در پایان ضمن قدر دانی از رسانه ها، با بیان اینکه دور بعدی سفرهای استانی، متفاوت تر خواهد بود؛ گفت: ضمن پیگیری مصوبات سفر، گامهای بزرگتری برای پیشرفت کشور برداشته می شود.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.