جمعه _ ۱۵ تیر ۱۴۰۳
جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9964 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • در راستای پویش "نه به سلاح غیر مجاز" صورت گرفت؛

    تحویل داوطلبانه ۱۶۲ قبضه سلاح غیر مجاز در جیرفت

    شناسه : 44092 22 شهریور 1402 - 22:36 ارسال توسط :
    دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از جمع آوری ۴۴۹ قبضه سلاح غیر مجاز دراین شهرستان خبر داد و گفت:مشارکت در پویش (#نه_به_سلاح_غیرمجاز ) نمونه‌ای از نقش بی بدیل مردم در تامین امنیت جامعه است .
    تحویل داوطلبانه ۱۶۲ قبضه سلاح غیر مجاز در جیرفت
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ “افشین صالحی” دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت؛ در جمع خبرنگاران و در نمایشگاه تحویل داوطلبانه سلاح های غیرمجاز که در دادگستری شهرستان جیرفت برگزار گردید،اظهار داشت:طی چندماه اخیر تعداد ۴۴۹ قبضه سلاح جمع آوری شده که از این تعداد ۱۶۲ سلاح به نحو داوطلبانه تحویل شده و ۱۱۳ سلاح شکاری نیز کشف شده است.

    وی به انهدام سه باند توزیع سلاح توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) طی ماه های اخیر در این شهرستان اشاره کرد و افزود: از هر باند ۲۵ قبضه سلاح کمری کشف شد که قرار بود قاچاقچیان این سلاح ها را در جامعه توزیع کنند.

    دادستان جیرفت عنوان داشت: تعداد ۵۵ قبضه سلاح مجوز دار کشف شده که کیفر خواست لغو مجوز و به نفع دولت مصادره شده است.

    وی گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ نفر از عاملین تیر اندازی های سریالی در سطح شهرستان جیرفت دستگیر شده و در زندان هستند.

    وی از انهدام ۲ باند سرقت مسلحانه نیز خبر داد و گفت: سلاح جنگی، وسایل مسروقه و مهمات جنگی از این باندها کشف شده است و تا اواخر هفته آینده تصاویر این افراد شرور را منتشر خواهیم کرد.

    وی بیان کرد: برخی از این سلاح ها از سارقان مسلح و افراد شرور کشف شده و تعدادی نیز در راستای طرح مشارکت مردم در امنیت، به صورت داوطلبانه تحویل دادگستری شده است.

    وی با اشاره به این که اولویت ما کشف سلاح است، اظهار کرد: حمل سلاح های سرد مثل قمه و چاقوهای ضامن دار که خلاف قانون است و در صورت مشاهده با فرد خلافکار برخورد قانونی می شود.

    وی با اشاره به اینکه طرح مشارکت مردم در امنیت تا پایان شهریورماه ادامه دارد ،گفت: اگر دارندگان سلاح در مدت باقی مانده سلاح های خود را تحویل دهند از تخفیفات قانونی برخوردار می شوند و البته بعد از این مهلت برخورد دستگاه قضایی به طور جدی و با شدت خواهد بود.

    دادستان جیرفت خاطرنشان ساخت: سلاح های جمع آوری شده توسط سران طوایف، خانواده، دهیاران، بخشداران مراجع امنیتی و معتمدین تحویل داده شده و به هیچ وجه توسط شخص تحویل نشده است.

    وی با بیان اینکه دارندگان سلاح اکثرا نوجوان و جوان بودند، تاکید کرد: ما معتقدیم هر یک سلاح یک شلیک به جامعه است و بیشترین سلاح کشف شده کلت کمری است.

    این مقام قضایی افزود: بیشترین پیشگیری در استفاده از سلاح، توسط خانواده و جامعه صورت می گیرد و متاسفانه برخی از سلاح ها در لایه پنهان جامعه مانده اند و یک سلاح در یک روستا و جامعه یک تهدید است.

    وی ادامه داد: سلاح های کشف شده بیانگر این است که بخشی از سلاح های سنگین به سلاح سبک و دست ساز تبدیل شده است.

    وی با تاکید بر این که فرهنگ استفاده از سلاح باید اصلاح شود، عنوان کرد: در جمع آوری و کشف سلاح ها دست استمداد به سمت جامعه دراز می کنیم.

    صالحی نژاد سلاح های دست ساز را در دسته سلاح های شکاری برشمرد و خاطرنشان کرد: شورای تامین شهرستان جیرفت در پی خارج کردن حتی یک سلاح از چرخه است و امیدواریم تا پایان امسال بیشترین میزان کشفیات سلاح را داشته باشیم همان طور که از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال های گذشته میزان کشفیات افزایش چشمگیری داشته است.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.