یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • رییس پلیس فتا استان کرمان هشدار داد؛

    کلاهبرداری به بهانه چهارشنبه سوری

    شناسه : 40045 14 اسفند 1401 - 13:52 ارسال توسط :
    رئیس پلیس فتا استان در خصوص تهدیدات سایبری چهارشنبه آخر سال هشدار داد و گفت: علاوه بر تهدیدات جانی این مورد باید مراقب کلاهبرداری های فروش موادمحترقه نیز باشیم.
    کلاهبرداری به بهانه چهارشنبه سوری
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ سرهنگ”محمدرضا رضایی”در تشریح این خبر افزود: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال رعایت نکات ایمنی و پرهیز از اعمال پرخطر چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

    وی بیان داشت: در این رابطه کلاهبرداران سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب، اقدام به فروش مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی نموده و متقاضیان خرید این اقلام، که اکثرا کودکان و نوجوانان می باشند به درگاه پرداخت جعلی که از قبل طراحی نموده اند هدایت کرده و حساب بانکی آنها را خالی و یا با اخذ بیعانه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

    سرهنگ”رضایی” تاکید کرد: علاوه بر فروش مواد محترقه در فضای مجازی و کلاهبرداری های مرتبط با این موضوع، برخی افراد اقدام به آموزش کاملا غلط و نادرست ساخت این مواد در فضای مجازی می‌کنند که این می‌تواند صدمات بدنی، تلفات جانی و خسارت مادی زیادی برای همگان به همراه داشته باشد.

    وی همچنین افزود: با توجه به اینکه هر گونه فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی جرم است، با افرادی که در زمینه طراحی و ایجاد سایت و یا وبلاگ، گروه، کانال و صفحه در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی فعالیت دارند بر اساس قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

    سرهنگ رضایی به شهروندان نیز توصیه کرد: والدین محترم با نظارت بیشتر بر فرزندان خود مراقب اغفال شدن آنها توسط کلاهبرداران سایبری در فضای مجازی باشند تا چهارشنبه سوری امسال به تلخی سپری نشود.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.