یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • رییس جمهور در جمع مردم کرمان:

    پیام مکتب حاج قاسم، اجرای عدالت است/ محرومیت و فقر باید از چهره استان کرمان زدوده شود

    شناسه : 35425 20 مرداد 1401 - 22:12 ارسال توسط :
    رییس جمهور با تاکید بر اینکه مکتب شهید سلیمانی در کشور ما و جهان اسلام هیچ زمان نباید کمرنگ شود؛ گفت: مکتب حاج قاسم، مکتبی نجات بخش است که پیام مقاومت و ایستادگی دارد. مکتب رشادت و شهامت و شجاعت است و پیامش، اجرای عدالت است.
    پیام مکتب حاج قاسم، اجرای عدالت است/ محرومیت و فقر باید از چهره استان کرمان زدوده شود
    پ
    پ

    پایگاه خبری گلدشت کرمان_ سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با مردم شهر کرمان در مصلی امام علی (ع)، با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که شهید سلیمانی، یک مکتب بود و نباید راه و هدف او گم شود؛ گفت: تردید نداریم خون ۶ هزار و ۵۰۰ شهید کرمان و خون مطهر حاج قاسم همواره در ایران اسلامی و جهان اسلام منشأ آثار و برکات خواهد بود.

    رئیسی با بیان اینکه خون مطهر حاج قاسم چهره جاهلیت مدرن را بر بشریت برملا و نقاب را از چهره نفاق کنار می‌زند؛ افزود: خون این شهید آنقدر برکت دارد که مجاهدان بسیاری را در مسیر حق به پایمردی و مقاومت دعوت می‌کند.

    وی با اذعان به اینکه چهره‌های برجسته‌ای از این استان برخاسته‌اند؛ خاطرنشان ساخت: متاسفانه در برخی نقاط استان شاهد محرومیت‌هایی هستیم که می‌توان به برکت حضور مردم و مشارکت آنها، گروه‌های جهادی، مجاهدان جوان و حمایت دولت، این فقر و محرومیت را از چهره استان زدود.

    رئیس جمهور در ادامه از اقدامات‌موثری چون اتمام پروژه‌‌های نیمه تمام در حوزه‌های سلامت، درمان، آموزش و راه‌های مواصلاتی؛ در پی سفر به استان کرمان سخن به میان آورد و افزود: دولت باید مردمی و از مردم، با مردم و در میان مردم باشد.

    رئیسی با بیان اینکه ما خودمان را گرفتار حاشیه‌ها نکردیم؛ گفت: برخی سعی کردند دولت را به حاشیه‌ها بکشانند اما بنده به دولتمردان تأکید کردم به هیچ‌وجه گرفتار این حاشیه‌ها نشوند و به متن توجه داشته باشند.

    وی متن را گره‌گشایی از زندگی مردم، کاهش بیکاری از جامعه، فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل، همچنین رونق دادن به صنعت و کشاورزی عنوان کرد و افزود: سعی داریم به هیچ عنوان دولت را گرفتار حاشیه ها نکنیم.

    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این دوره باید دوره تغییر و تحول برای مردم باشد؛ خاطرنشان کرد: دولت مردمی تغییر و تحول را به نام مردم و در جهت رفع مشکلات مردم دنبال می‌کند.

    آیت‌الله رئیسی گفت: تمام تلاش ما کنترل رشد نقدینگی و مهار تورم و پرداخت بدهی‌هایی است که قبل از این در دولت ایجاد شده است.

    رئیس جمهور متوسط بدهی های قبلی دولت را ۱۲ هزار میلیارد تومان درماه عنوان کرد و افزود: تاکنون ۴۸۰هزار میلیارد کسری بودجه را پشت سر گذاشته ایم.

    وی در ادامه از در حال ساخت بودن یک هزار و ۲۵۰مسکن که اولین بخش آن چند ماه آینده بهره‌برداری خواهد شد خبر داد و اذعان داشت: هر سال ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار مسکن ایجاد شده و ما حدود ۷۵۰ هزار مسکن در هر سال عقب هستیم.

    رئیسی مهمترین عقب ماندگی را در حوزه عدالت اجتماعی دانست و گفت: به حکم وظیفه قانونی، الهی و انقلابی و حسب منویات مقام معظم رهبری مصمم هستیم تا اجرای عدالت را با قوت دنبال کنیم.

    رئیس جمهور مسائل و مشکلات اقتصادی را محوریت دولت عنوان کرد و افزود: دولت با جدیت این موضوع را دنبال می کند و اصلاحلات اقتصادی هم به یک اقدام بسنده نمی‌شود و باید سرمایه‌گذاری در کشور انجام شود.

    وی در ادامه از آغاز سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی سخن به میان آورد  و گفت: سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ داخلی ۱۷ میلیارد دلار است که برخی از این شرکت های بزرگ مثل مس و گهرزمین در استان کرمان هستند.

    رئیسی با بیان اینکه زمینه ۱۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شده که رقم قابل توجهی برای کشور است؛ گفت: در بخش بانک ها اقدام کردیم که در همه مواقع نگران نقدینگی هستیم و نقدینگی به طرف تولید مدیریت می‌شود.

    وی همچنین از در حال انجام بودن کارهای بزرگی در پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها با شرکت بخش خصوصی و مشارکت بانک‌ها خبر داد و
    بیان داشت: آینده را برای این کشور و برای ملت بسیار روشن و درخشان می‌بینیم و به لطف خدا آیند‌ه‌ای بسیار روشن در انتظار ملت ایران است.

    رئیسی با بیان اینکه در دستگاه اجرایی دنبال اصلاح بسترهای فسادزا هستیم؛ گفت: در این اصلاحات اقتصادی، بسترهایی که در آن رانت‌خواری، فساد و زد و بند ایجاد می‌کند، اصلاح می‌شود.

    وی اظهار داشت: پیمانی که همه ما با شهدای انقلاب اسلامی و حاج قاسم و امام راحل داریم این است که ارزش‌های انقلاب اسلامی به هیچ عنوان کمرنگ نشود.

    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مکتب شهید سلیمانی در کشور ما و جهان اسلام هیچ زمان نباید کمرنگ شود؛ افزود: مکتب حاج قاسم، مکتبی نجات بخش است که پیام مقاومت و ایستادگی دارد. مکتب رشادت و شهامت و شجاعت است و پیامش اجرای عدالت است.

    وی با اذعان به اینکه در این سفر نمی‌توانیم همه مسائل را پوشش دهیم اما اولویت‌ها مورد توجه است؛ ادامه داد: تمام تلاش ما ایجاد امید در دل مردم است و هرکس به هر طریق مردم را ناامید کند، در جهت راهبرد دشمن؛ و بالعکس هر کس مردم و جوانان را امیدوار کند در جهت راهبرد نظام حرکت کرده است.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.