یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • هشدار پلیس فتا:

    پیامک «من مامور پست هستم» جعلی است

    شناسه : 46213 29 آذر 1402 - 1:07 ارسال توسط :
    رئيس پليس فتا استان کرمان در خصوص پیامک‌های ارسالی به شهروندان تحت عنوان «پیامک مامور پست» به‌عنوان یکی از جدیدترین شیوه‌های مجرمان سایبری، هشدار داد.
    پیامک «من مامور پست هستم» جعلی است
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ رئيس پليس فتا استان کرمان در خصوص پیامک‌های ارسالی به شهروندان تحت عنوان «پیامک مامور پست» به‌عنوان یکی از جدیدترین شیوه‌های مجرمان سایبری، هشدار داد.

    به گفتۀ سرهنگ محمدرضا رضایی، این پیامک حاوی یک لینک جعلی است که با کلیک بر روی آن، نرم‌افزاری بر روی تلفن همراه فرد نصب می‌شود و اطلاعات بانکی وی را به سرقت می‌برد.

    وی تاکید کرد که شهروندان در صورت دریافت هر پیامک حاوی لینک، از کلیک بر روی لینک خودداری کنند.

    به گزارش پايگاه خبری پليس، رضایی با اشاره به پروندۀ تشکیل شده در پلیس فتا کرمان توضیح داد: «در پی مراجعۀ یکی از شهروندان به پلیس فتا استان درخصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت».

    وی افزود: «شاکی اعلام کرد که پیامکی از سوی شماره‌ای شخصی و ناشناس تحت عنوان مأمور پست برایم ارسال شد و از من خواست که برای مشاهدۀ ابلاغیۀ قضایی خود وارد یک لینک شوم که با کلیک بر روی آن لینک، نرم‌افزاری بر روی گوشی‌ام نصب شد که ضمن سرقت اطلاعات کارت بانکی و برداشت یک میلیارد ریال از حسابم، همان پیامک به سایر مخاطبینم نیز ارسال شد».

    رضایی با بیان اینکه این پرونده کشف و تحویل مراجع قضایی شد، خاطرنشان کرد: «کاربران به هیچ عنوان به اینگونه پیامک‌ها اعتماد نکرده و بر روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنند و توجه داشته باشند که نشانی اصلی سامانۀ ابلاغ قضایی www.sana.adliran.ir  بوده و هر نشانی دیگری جعلی خواهد بود».

    رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به اینکه همواره در شرایط مختلف، روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی ابداع می‌شود و در شرایط فعلی نیز یکی از شگرد‌های مورد استفاده کلاهبرداران، ارسال پیامک جعلی سامانۀ ثنا به مردم است، از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir و یا به شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.