یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان:

    همه جذب خواهند شد

    شناسه : 49509 22 اردیبهشت 1403 - 12:29 ارسال توسط :
    حجه الاسلام ابراهیمی معاون قضایی رییس کل دادگستری و معاون توسعه حل اختلاف استان، در نشست خبری صبح امروز در خصوص آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف گفت: در این آزمون اعضای فعلی شوراها در فرایند ۵ ساله به عنوان نیروهای قوه قضاییه جذب خواهند شد.
    همه جذب خواهند شد
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان؛ محمدامیر ابراهیمی معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طی ۱۹ سال فعالیت شوراهای حل اختلاف در کرمان، ۳میلیون و ۳۰۰ هزار پرونده به این شوراها ارجاع داده شده است و همین تعداد مختومه که ۴۴ درصد پرونده‌ها(۱۹ هزار و ۹۸۶ پرونده) با صلح و سازش خاتمه یافته است.

    دادگاه های صلح جایگزین شوراهای رایی

    ابراهیمی با اشاره به اینکه بعد از تصویب قانون جدید شورای حل اختلاف، دادگاه های صلح جایگزین شوراهای رایی می شوند افزود: برآنیم در پنج سال آینده در کرمان برای یک میلیون صلح یار ابلاغ بزنیم.

    ختم به مصالحه بیش از ۷هزار پرونده زندانی

    وی ضمن بیان اینکه در کنار دادگاه صلح دو نفر از اعضای شوراهای حل اختلاف نیز فعالیت خواهند داشت افزود: از سال ۹۷ تاکنون ۳ دوره جذب داوری با پذیرش۲۲۸ نفر و ۴ دوره جذب میانجی گری با پذیرش۱۸۲ نفر برگزار شده است.

    ابراهیمی در ادامه ضمن تشریح عملکرد شوراهای حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان گفت: بیش از هفت هزار فقره پرونده زندانی، با پادرمیانی اعضای شوراهای حل اختلاف به مصالحه ختم شد.

    رهایی ۱۶۵ نفر از قصاص

    وی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس شوراهای حل اختلاف در کرمان ۱۶۵ نفر از قصاص رهایی یافتند؛ تاکید کرد: اینطور نیست که برای هر پرونده قتلی، اقدام به صلح و سازش شود بلکه ملاحظات لازم مثل سابقه کیفری نداشتن فرد، عدم خدشه دار کردن امنیت عمومی و… در نظر گرفته می شود.

    پیش بینی ارجاع ۳۰۰ پرونده به دادگاه صلح

    معاون قضائي دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در قانون اخیر، شوراهای حل اختلاف نهاد زیر مجموعه قوه قضائیه محسوب می شوند و با نظارت بر میانجی گری ها و داوری ها و با فراهم کردن زمینه صلح و سازش به کار خود ادامه می دهند؛ افزود: پیش بینی می گردد در هر دادگاه صلح به هر شعبه صلح ماهانه حدود ۳۰۰ پرونده ارجاع شود و بیش از ۲۰۰ پرونده توسط اعضای شورای حل اختلاف که در دادگاه صلح مستقر هستند به صلح و سازش ختم شود و بقیه با رای قاضی فصل خصومت گردد.

    راه اندازی دادگاه صلح

    ابراهیمی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه ۱۶ تا ۱۷ شعبه دادگاه صلح در کرمان راه اندازی می شود؛ گفت: این دادگاه ها متشکل از یک قاضی صلح با ابلاغ رییس قوه؛ و دو عضو شورای حل اختلاف است.

    فعالیت ۱۲۸۰ نفر در شوراهای حل اختلاف استان

    وی ضمن بیان اینکه تعداد فعلیِ اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف استان کرمان ۱۲۸۰ نفر است افزود: هدف از راه اندازی هیات صلح این است که نگذاریم اصلا پرونده ای تشکیل شود و به دادگستری بیاید.

    وجود ۵۴ داور حرفه ای در استان

    وی در ادامه هدف از مطرح کردن بحث داوری در کنار شوراها را تسهیل و تسریع کار مردم هنگام‌ مواجهه با اختلافات عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۵۴ داور حرفه‌ای در استان کرمان داریم.

    استخدام ۱۰ هزار نیرو طی ۵ سال

    گفتنی است ابراهیمی در این نشست در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری گلدشت کرمان مبنی بر زمان برگزاری آزمون استخدامی کارکنان شوراهای حل اختلاف و منابع این آزمون؛ گفت بر اساس پیش بینی قانون جدید، قوه قضاییه موظف است ظرف پنج سال ۱۰هزار نیرو را استخدام کند که بخش عظیمی از این افراد می تواند از بین نیروهای شوراهای حل اختلاف باشد.

    وی با بیان اینکه برای کارکنان شوراهای حل اختلاف امتیازاتی از جمله برداشتن شرط سنی در نظر گرفته شده است افزود: طبق رایزنی‌های صورت گرفته، آزمون استخدامی کشوری نیمه دوم امسال برگزار می‌شود و منابع آزمون، همان منابع آزمون استخدامی کشوری است.

    ابراهیمی خاطر نشان ساخت: انشاءالله در آزمون اول و دوم همه این افراد جذب می شوند و در جاهایی که موردنیاز قوه قضائیه است اعم از دادگاه ها، شوراهای صلحی و شوراهای حل اختلاف به کار گرفته خواهند شد.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.