جمعه _ ۱۵ تیر ۱۴۰۳
جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9964 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • همایش بزرگ هفته قوه قضاییه در استان کرمان برگزار شد

    شناسه : 34378 02 تیر 1401 - 15:16 ارسال توسط : نویسنده : معین مجاز
    همایش بزرگ و محوری هفته قوه قضاییه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رییس کل دادگستری، و تعدادی از مسوولان استانی برگزار شد.
    همایش بزرگ هفته قوه قضاییه در استان کرمان برگزار شد
    پ
    پ

    پایگاه خبری گلدشت کرمان_ همایش بزرگ و محوری هفته قوه قضاییه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رییس کل دادگستری، مدیرکل پیگیری امور استان ها و سازمان های تابعه معاونت اول قوه قضاییه، استاندار، رییس مجمع نمایندگان استان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای قضایی استان و جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی برگزار و در این ائین از کتاب تاریخ عدلیه استان کرمان رونمایی شد.

    نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این آئین گفت: در رابطه با قضاوت، در متون دینی ما مفاهیم مهم و دقیقی وجود دارد، و جایگاه قضا در برخی ابواب فقه به صورت مستقیم و در بخش هایی نیز به صورت غیرمستقیم مطرح شده است.

    حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به این مطلب که قضاوت جایگاه ویژه ای در ادیان الهی و عقل بشر دارد و از ذات و نهاد انسان می جوشد، تاکید کرد: قضاوت و داوری برای احقاق حق و ابطال باطل از اهمیت زیادی برخوردار است.
    وی با اشاره به اینکه خدمات دستگاه قضایی بخش قابل توجهی از روابط اجتماعی انسان ها را به ویژه در جایی که زیاده خواهی توسط شخص یا گروهی صورت می گیرد را شامل می شود، اظهارداشت: دستگاه قضایی تلاش می کند که آرامش و آسایش را به جامعه برگردانده و از آن حفاظت و حراست کند.
    نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه دانش و علم، اجرای عدالت و عقل و عقلانیت از ابزار مهم دستگاه قضایی برای تحقق عدالت است، عنوان کرد: حکمی که براساس این موارد صادر می شود، منطبق با حق است.
    حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی یادآور شد: قاضی با دانش، فهم، زیرکی و توان خود تلاش می کند که به حق برسد و براساس آن حکم کند.
    وی عنوان کرد: قاضی تلاش می کند وقتی طرفین دعوا به دستگاه قضایی مراجعه می کنند، عدالت درباره آنها به صورت کامل اجرا شود.
    نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: در استان کرمان شخصیت های فراوانی وجود دارد که دانش قضایی بالایی دارند و احکامی را با رعایت همه مسائل و جهات شرعی صادر کرده اند و تلاش کرده اند که مردم وقتی با ظلمی مواجه شدند، با خیال راحت پرونده خود را به دست دستگاه قضایی دهند.

     

     

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.