دوشنبه _ ۱۱ تیر ۱۴۰۳
دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ 25 ذو الحجة 1445 Monday, 1 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9945 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • ستایی مختاری رئیس دادگستری جیرفت خبر داد:

    نو آوری در حوزه قضایی شهرستان جیرفت

    شناسه : 50718 07 تیر 1403 - 9:12 ارسال توسط :
    اصغر ستایی مختاری رئیس حوزه قضایی شهرستان جیرفت در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه تشکیل شد اهم فعالیتها و اقدامات این نهاد را در راستای تحقق سند تحول قضایی تشریح کرد.
    نو آوری در حوزه قضایی شهرستان جیرفت
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان ؛ به مناسبت هفته قوه قضاییه اصغر ستایی مختاری رئیس حوزه قضایی شهرستان جیرفت در نشست خبری با خبرنگاران واصحاب رسانه ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران اهم فعالیتهای یک سال گذشته دادگستری جیرفت را تشریح کرد .

    اهمیت و نقش رسانه
    ستایی مختاری رسانه را زبان گویای ملت خواند وگفت: انتظار وتوقع است مطبوعات و رسانه ها در مناسبت های مختلف زبان گویای مسئولین هم باشند تا خدماتی که از طرف مسوولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه میشود  انعکاس داده شود و موجبات اعتماد و امید آحاد جامعه فراهم شود.

    عملکرد سال ۱۴۰۲
    رئیس حوزه قضایی جیرفت افزود: در سالی که گذشت  ورودی پرونده های که به مجموعه قضایی شهرستان انجام شده اعم از شورای حل اختلاف،دادسرای عمومی و انقلاب و دادگاه ۷۹۷۹۵ پرونده و خروجی انجام شده ۸۲۷۵۴ پرونده بوده که نرخ رسیدگی  که از آیتم های مهم و اصلی و اساسی ارزیابی عملکرد حوزه قضایی می باشد به  ۱۰۳ درصد رسیده است.

    وی گفت: به تفکیک پروندهای وارده به دادسرای عمومی ۳۶۰۶۶ پرونده در۱۴۰۲ ،شورای حل اختلاف ۲۱۵۰۰ پرونده و دادگاه  انقلاب ۲۲۲۲۹پرونده که عملکرد تمام واحدهای قضایی مثبت بوده است که شورای حل اختلاف۱۰۰/۱۳ درصد دادسرای عمومی انقلاب۱۰۹/۵۴ درصد و دادگاه انقلاب ۱۰۰/۱۹درصد بوده واین مجموع پرونده ها  وارد شده فارغ از ثبت یکتا است(پرونده یکتا پرونده ای است که برای اولین بار وارد مجموعه می شود و مراحل متعدد رسیدگی را پشت سر می گذارد).

    سند تحول قضایی
    رئیس دادگستری جیرفت گفت: مهمترین چیزی که در سند تحول قضایی می توان به آن اشاره کرد تشکیل پرونده به بدون حضور فیزیکی است زیرا  تشکیل پرونده فیزیکی مشکلات زیادی دارد و امکان دارد از اسناد و مدارک سو استفاده شود یا ازبین برود و از فواید تشکیل پرونده بدون حضور فیزیکی صرفه جویی در  وقت؛  شفافیت و دسترسی و رصد  پرونده تمام الکترونیک در هر جایی است و در سال ۱۴۰۲تعداد۱۲۴۵  پرونده تمام الکترونیک تشکیل شده است.

    وی افزود: از نوآوری های دیگر حوزه قضایی جیرفت بحث دادگاه مجازی است که به تعداد ۶۴۴ مورد برگزار شده است.
    وی افزود: این دادگاه ها علنی و برخط است که به صورت آنلاین و برخط هرکسی می تواند وارد فضای مجازی شده وسیر دادرسی را از اول تا اخر رصد نماید.

    ستایی مختاری خاطر نشان کرد: اراء جايگزین حبس نیز ۶۲۴ مورد بوده وابلاغ الکترونیک دادگاه عمومی و انقلاب در سال۱۴۰۲ نود وچهار در صد بوده و شوراهای حل اختلاف ۹۷ درصد ودادسرای عمومی وانقلاب۹۵ درصد.

    وی از جمله اقدامات حوزه قضایی جیرفت را استقرار شورای حل اختلاف ویژه زندان ذکر کرد و گفت: این شورا ۲۶۲ پرونده ورودی داشته که ۲۴۲ مورد آن به سازش منتهی شده است.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.