یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • پیام عاشوراییِ امام جمعه و استاندارِ کرمان به مناسبتِ تاسوعا و عاشورایِ حسینی

    مکتب عاشورا، ویرانگر حکومتِ یزیدیان در سراسرِ تاریخ است

    شناسه : 19104 07 شهریور 1399 - 16:12 ارسال توسط :
    حجةالإسلام و المسلمین حسن علیدادی، نمایندۀ ولیّ فقیه و امام جمعه و دکتر محمّدجواد فدائی، استاندار کرمان، در پیام مشترکی شهادتِ امام حسین (ع) و 72 یار باوفایِ آن حضرت را تسلیت گفتند.
    مکتب عاشورا، ویرانگر حکومتِ یزیدیان در سراسرِ تاریخ است
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان به نقل از روابط عمومی استانداریِ کرمان، حجةالإسلام و المسلمین حسن علیدادی، نمایندۀ ولیّ فقیه و امام جمعه و دکتر محمّدجواد فدائی، استاندار کرمان، در پیام مشترکی شهادتِ امام حسین (ع) و ۷۲ یار باوفایِ آن حضرت را تسلیت گفتند. متن پیام بدین شرح است:

    بسم الله الرّحمن الرّحیم

    «إنّ الحسین مصباح الهُدی و سفینة النّجاة»
    حسین(ع)، بزرگترین حماسه‌ساز تاریخ و عاشورا، حقیقتِ نامکرّرِ عشق است. نهضتِ عاشورا، در سایۀ اشتیاقِ عاشورائیان به شهادت، که در «إنّی أقدم علی ربّی رحیم» و «ما اولهنی الی أسلافی، اشتیاق یعقوب إلی یوسف» متجلّی است، پنجره‌ای دیگر به حقیقتِ زندگی بشر گشود و ثابت کرد که با توکّل به پروردگار و با تسلیم در برابر حق می‌توان به «مقامِ محمود» رسید. عاشورا، تبیین دژخیمیِ گرگ‌هایی است که در بیابان‌هایِ میان نواویس و کربلا، بر پیکر پاکی و صداقتِ اعصار یورش بردند و ندانستند که تا تاریخ زنده است، عاشورا زنده است و این نوای صداقت و جهاد تا همیشه در گوشِ زمان جاری خواهد بود که «أنّ القتل الحسین حرارة فی قلوب المؤمنین لن تبرد أبدا».

    مکتب عاشورا، تبیین‌کنندۀ حقیقت نبوی، دگرگون‌کنندۀ فرهنگ و ارزش‌هایِ حاکم و ویرانگر حکومتِ یزیدیان در سراسرِ تاریخ و عاملِ قوام امرِ به معروف و نهی از منکر و جلوه‌ای دیگر از حیات طیّبۀ اسلامِ عزیز است. امروز جهانی عزادار حسین (ع) است.
    ما نیز در کنارِ همۀ هم‌وطنانِ عزیزمان در رثایِ سالار شهیدان و شهدایِ بی‌زوال و جاودانۀ عاشورایِ سال ۶۱ هجری، به سوگ می‌نشینیم و شهادت این حماسه‌سازانِ بزرگ تاریخِ اسلام را به همۀ مردمِ نجیب ایران و به ویژه مردمانِ کریم و بزرگوارِ استان کرمان تسلیت عرض می‌کنیم و ضمن آرزوی سلامتی برایِ همۀ هم‌میهنانِ ارجمند، از خداوند متعال، توفیق رهپوییِ راهِ ائمّۀ اطهار (ع) را برای همگان مسألت داریم.

    حسن علیدادی سلیمانی
    نمایندۀ ولیّ فقیه و امام جمعۀ کرمان

    محمّدجواد فدائی
    استاندار کرمان


    پایگاه خبری گلدشت کرمان
    با مجوز رسمی شماره ۷۸۱۰۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.