یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • دادستان کرمان هشدار داد؛

    ممنوعیت فعالیت انتخاباتی در ساعات اداری

    شناسه : 50393 25 خرداد 1403 - 10:27 ارسال توسط :
    دادستان کرمان به مسئولان و کارکنان استان هشدار داد هرگونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا ضرر کاندیداها اعم از تبلیغ در ساعات اداری یا استفاده از امکانات دولتی در دستگاه‌های دولتی ممنوع و مصداق ارتکاب جرم است.
    ممنوعیت فعالیت انتخاباتی در ساعات اداری
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/مهدی بخشی با اشاره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، مصوبات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و بخشنامه ابلاغی معاون اول رئیس جمهور افزود: فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت در ساعات اداری ممنوعیت داشته و جرم محسوب می‌شود و مقتضی است تمامی دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را در جهت پیشگیری از وقوع هرگونه جرم و تخلف به عمل آورند و در صورت بروز آن، دستگاه قضائی با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد.

    وی با تأکید بر پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی عنوان کرد: انتشار هر گونه مطلبی که حاوی توهین یا هتک حرمت اشخاص باشد جرم است و توسط قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی و همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

    مدعی العموم در استان تصریح کرد: کارمندان دولت در ساعات اداری نباید در امر تبلیغات علیه یا له یکی از نامزدها تبلیغاتی را انجام دهند، همچنین استفاده از امکانات دولتی علیه یا له نامزدهای انتخاباتی ممنوع است جز در مواردی که در چهارچوب قانون از امکانات دولتی بصورت کلی برای برگزاری انتخابات استفاده می‌گردد.

    این مقام عالی قضایی در استان تبلیغات انتخاباتی خارج از زمان تعیین شده را جرم اعلام کرد و اظهار داشت: با افراد متخلف در این زمینه برابر مقررات برخورد خواهد شد و برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.