یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • مصوبه جنجالی شورای نگهبان چیست؟

    شناسه : 25809 28 اردیبهشت 1400 - 12:27 ارسال توسط :
    شنیده ایم در پی اعلام مصوبه جدید شورای نگهبان و ابلاغ آن به دولت، آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات با اعتراض به این ابلاغیه در توییترش نوشته است که کار شورای نگهبان «غیرقانونی» است و دولت حسن روحانی «نباید زیر بار این مصوبه برود».
    مصوبه جنجالی شورای نگهبان چیست؟
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان، شنیده ایم در پی اعلام مصوبه جدید شورای نگهبان و ابلاغ آن به دولت، آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات با اعتراض به این ابلاغیه در توییترش نوشته است که کار شورای نگهبان «غیرقانونی» است و دولت حسن روحانی «نباید زیر بار این مصوبه برود».

    بر اساس ابلاغیه این شورا به وزارت کشور، داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران از این پس باید حداقل ۴۰ و حداکثر ۷۵ سال سن، حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا معادل آن) و دستکم چهار سال سابقه مدیریتی داشته باشند و هنگام ثبت‌نام گواهی عدم‌ سوءپیشینه ارائه کنند.

    بر اساس این تصمیم وزرا، استانداران، شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با درجه سرلشگری و بالاتر هم می‌توانند برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ثبت‌نام کنند.

    برخی با انتقاد به این مصوبه می گویند: شورای نگهبان بدون تصویب مجلس شرایط نامزدی ریاست جمهوری درانتخابات ۱۴۰۰ را تغییر داده است.


    پایگاه خبری گلدشت کرمان
    با‌مجوز رسمی شماره ۷۸۱۰۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.