جمعه _ ۱۵ تیر ۱۴۰۳
جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9964 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • مشکلات ساکنان “شهرک مستضعفان” رودبار جنوب مرتفع می‌شود

    شناسه : 19633 20 شهریور 1399 - 12:32 ارسال توسط :
    رییس دادگستری شهرستان رودبار جنوب گفت: در راستای حفظ حقوق عامه، دستگاه قضایی استان کرمان و شهرستان رودبار جنوب به موضوع مشکلات حقوقی و قضایی جمعی از ساکنین بخش مرکزی رودبار جنوب ورود کرده است.
    مشکلات ساکنان “شهرک مستضعفان” رودبار جنوب مرتفع می‌شود
    پ
    پ

    پایگاه خبری گلدشت کرمان- اصغر ستایی مختاری” رییس دادگستری شهرستان رودبار جنوب گفت: با توجه به تاکید ریاست دادگستری استان کرمان مبنی بر احیای حقوق عامه، این دادگستری با همکاری اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان؛ پیگیری و بررسی جهت صدور اسناد مالکیت برای بخشی از ساکنین بخش مرکزی را در دستور کار خود قرار داده است.

    رییس دادگستری شهرستان رودبار جنوب با اشاره به اینکه در این رابطه قریب به ۴۰۰ پرونده در اداره راه و شهرسازی رودبار جنوب، جهت دریافت سند تشکیل شده است؛ اعلام کرد: با حل این مشکل از ورود تعداد زیادی پرونده به سیستم قضایی جلوگیری خواهد شد.
    ستایی مختاری در ادامه در خصوص اراضی مربوط به شهرک مستضعفان گفت: متاسفانه در دهه ۶۰ قریب به ۳۰ هکتار زمین از سوی اداره امور اراضی در قالب طرح علوفه کاری به تعدادی از شهروندان واگذار می‌شود که طی سالیان مختلف تعدادی افراد سودجو اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز این اراضی کرده و به صورت غیرقانونی به مردم واگذار می‌کنند.

    وی با اشاره به اینکه ۱۸ هکتار از اراضی شهرک مستضعفان نیز در محدوده این طرح قرار گرفته است؛ افزود: در راستای حفظ حقوق عامه، دستگاه قضایی استان کرمان و شهرستان رودبار جنوب به موضوع مشکلات حقوقی و قضایی جمعی از ساکنین بخش مرکزی رودبار جنوب ورود کرده است و با توجه به اینکه ساکنین این شهرک عمدتا از قشر ضعیف و آسیپ پذیر هستند امیداوریم با همکاری بنیاد مسکن موضوع ساماندهی و مدیریت شود.

    رییس دادگستری شهرستان رودبار جنوب در پایان بیان کرد: امیدواریم طی ماه‌های آینده نسبت به تنظیم و صدور اسناد مالکیت برای مردم اقدامات خوبی صورت پذیرد.

    منبع:روابط عمومی دادگستری کرمان

    پایگاه خبری گلدشت کرمان
    با مجوز رسمی شماره ۷۸۱۰۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.