یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • یادداشت حامد شجاعی باغینی

    مشق عشق در طریق الحسین

    شناسه : 43902 13 شهریور 1402 - 9:21 ارسال توسط :
    میلیون‌ها عاشق بی‌قرار، مشتاقانه مسیر عاشقی نجف تا کربلا را به‌ پاس زنده نگه‌داشتن یاد و نام اهل‌بیت علیهم‌السلام، به هوای دلچسب حرم می پیمایند.
    مشق عشق در طریق الحسین
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ آرام آرام بار دیگر اربعین حسینی از راه می‌رسد و سیل مشتاقان و دلدادگان سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از دور و نزدیک با پای پیاده راهی قبله عشّاق، کربلای معلّی می‌شوند.

    میلیون‌ها عاشق بی‌قرار، مشتاقانه مسیر عاشقی نجف تا کربلا را به‌ پاس زنده نگه‌داشتن یاد و نام اهل‌بیت علیهم‌السلام، به هوای دلچسب حرم می پیمایند.

    براستی چه رازی در قیام حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و نهضت حسینی نهفته است که همواره همچون نگینی بر انگشتری تاریخ بشر و انسانیت می‌درخشد؟ علل جاودانگی و ماندگاری این نهضت جهانی چیست و چرا تمامی ندارد؟ بی دلیل نیست که پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: «إنَّ لِقَتلِ الحُسَینِ حَرارَةً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لا تَبرُدُ أبَدا؛ در کشته شدن حسین، حرارتى در دل‌هاى مؤمنان است که هرگز سرد نمى‌شود.»

    بی شک اجتماع نزدیک به ۳۰ میلیونیِ سرشار از شور و شوق و با شکوه و عظمت اربعین حسینی بخاطر توفیق و محبت عمیق و پایداری است که ائمه اطهار علیهم‌السلام در اعماق دل شیعیان و پیروان مکتب حسینی قرار داده‌اند که همین محبت، آنان را به‌سوی امام و مقتدایشان می‌کشاند. و چه حیف که امسال هم روزیِ ما نشد تا در جاده عاشقی از عمود صفر تا ۱۴۵۲ به مصداق ( فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ) با پای پیاده طی طریق کنیم.

    در این جاده عاشقی ، فرقی نمی کند چه کسی هستی و از کجا آمده ای؟ با کدام شغل و منصب و موقعیت؟ اینجا حتی آن کودکان و افراد مسنی که شاید در شرایط عادی دو قدم کمتر و بیشتر برداشتن برایشان سخت بنظر می رسید و طاقت فرسا، چنان عاشقانه گام بر می دارند که توصیفش در این چند سطر نمی گنجد. هر که هستی، اینجا ذوب می شوی در چشمه جوشان حب الحسین یجمعنا و جاری میشوی در فرات عشق حضرت ثارالله تا تو هم قطره ای از این سیل خروشان شوی و فارغ از هر آنچه هست… (زائر لکم، مستجیرٌ بکم)

    همه می روند تا خود را به دیار حبیب برسانند؛ دل به جاده می سپارند و به شوق وصال یار عمود به عمود قدم بر میدارند.(کنار قدم های جابر سوی نینوا رهسپاریم/ستون های این جاده را ما به شوق حرم می شماریم)

    و کدام طریق از این صراط، هموارتر، نزدیک تر، سهل تر، سریع تر، مطمئن تر، زیباتر، دوست داشتنی تر؟ «طریق الحسین!» کدام کشتی از این امن تر و رساندنی تر و محکم تر؟ «سفینه الحسین!» کدام چراغ از این روشن تر و شفاف تر و نورانی تر؟ «مصباح الحسین!» کدام محبت از این شیرین‌تر، دلچسب‌تر، آرام بخش‌تر، روح نوازتر، کامل‌تر، دلرباتر و بالابرنده‌تر؟ حب الحسین
    شکر ایزد منان را که در پناه حسینم؛ گیتی ازین خوبتر پناه ندارد!

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.