یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد؛

    مراسم عزاداری محرم به صورت محدود و با تفکیک جمعیت برگزار شود/اولویت حفظ جان مردم است

    شناسه : 18508 24 مرداد 1399 - 20:37 ارسال توسط :
    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه مراسم عزاداری ایام محرم باید به صورت محدود و با تفکیک جمعیت برگزار شود، گفت:در دوگانه حفظ سلامت مردم و برگزاری مراسم عزاداری، اولویت حفظ جان مردم است.
    مراسم عزاداری محرم به صورت محدود و با تفکیک جمعیت برگزار شود/اولویت حفظ جان مردم است
    پ
    پ

    پایگاه خبری گلدشت کرمان- یزدی‌خواه با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری ایام محرم، گفت: کمتر از دو هفته دیگر به آغاز ماه محرم باقی مانده است، ماهی که موتور محرکه تحول‌خواهی، مطابله گری و مبارزه با ظلم و فساد در شیعه است. بی‌تردید یکی از پایه‌های حفظ اعتقادات شیعیان وجود مراسم های سالیانه عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) است. بنابراین ایام محرم بزرگترین ظرفیت فرهنگی در کشور بوده که می‌تواند نسل‌های بعدی ما را با فرهنگ مطالبه گری و مبارزه با ظلم آشنا کند.

    وی با تاکید بر اینکه در دوگانه حفظ سلامت مردم و برگزاری مراسم عزاداری، اولویت حفظ جان مردم است، ادامه داد: معتقدم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شده از سوی ستاد ملی کرونا می‌توانیم مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را با حفظ سلامتی مردم برگزار کنیم.

    این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه مراسم عزاداری ایام محرم باید در فضای باز و با حفظ فاصله فیزیکی همراه باشد، اظهار کرد: بهتر است این مراسم به شکل محدودتر به صورت تفکیک شده در گروه‌های سنی مختلف برگزار شود. از طرفی در این شرایط لزوم توجه به حوزه شبکه مجازی هم قابل تامل است و شعار هر خانه یک حسینه باید در کنار برگزاری مراسم‌‌های محدود دیده شود. /خانه ملت


    پایگاه خبری گلدشت کرمان
    با مجوز رسمی شماره ۷۸۱۰۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.