دوشنبه _ ۱۱ تیر ۱۴۰۳
دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ 25 ذو الحجة 1445 Monday, 1 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9945 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • پزشکیان در جمع مردم کرمان:

    محرومیت ها را از بین می بریم/ برایم قابل قبول نیست ایران از بقیه کشورها عقب بماند

    شناسه : 50669 06 تیر 1403 - 5:31 ارسال توسط :
    پزشکیان در جمع مردم کرمان هم از محرومان و مظلومان و از بین بردن محرومیت ها حرف زد هم از توجه به کشاورزان. هم از رسیدگی بیشتر به دامداران، نیروهای انتظامی و بازنشستگان و معلمان؛ و هم از سرلشکرهایی که این انقلاب را با جان و دل حفظ کردند اما الان دچار مشکل معیشت شده اند.
    محرومیت ها را از بین می بریم/ برایم قابل قبول نیست ایران از بقیه کشورها عقب بماند
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان به نقل از کرمان آینده؛ حوالی ساعت ۱۸:۳۰ سه شنبه پنجم تیرماه، از سه راه هوانیروز کرمان به سمت سالن فجر تقریبا ترافیک شده بود و حتی پیاده روها لحظه ای از تردد خالی نمی شد. برخی گام هایشان را سریعتر بر میداشتند و برخی با این طرف و آن طرف نگاه کردن دنبال جای پارک می گشتند.‌ پلاک خودروهای پارک شده و تعدد لهجه ها و پوشش ها حاکی از حضور مردم از جای جای استان برای شرکت در این مراسم بود.

    هرچه به سالن فجر نزدیک تر می شدم صدای موسیقی محلی بیشتر به گوش می رسید.‌ وارد که شدم علی رغم هماهنگیِ بظاهرِ انجام شده برای ورود و قرارگرفتن در جایگاه ویژه خبرنگاران اما آنطور که انتظار می رفت نشد و تا دوستان بخواهند با مسئولان ستاد پزشکیان در استان، تماس بگیرند و گلایه کنند و رفع مشکل؛ من پس از قدری تحملِ کلافگیِ متاثر از این تعلل، با قرار گرفتن در صف از لابه لای جمعیت، خود را به داخل سالن رساندم و روی یک صندلی نشستم اما سروصدا آنقدر زیاد بود که بعید بنظر می رسید در این وضعیت بشود گوش کرد و صحبت های دکتر پزشکیان را به رشته تحریر در آورد.هر چند چاره ای جز پذیرفتن شرایط نبود‌ اما خدا خواست و با ترفند یکی از دوستان جابجا شدم و در شرایط بهتری برای نشستن قرار گرفتم.

    در ردیف های جلو فدایی و زینی وند، دو استاندار پیشین کرمان و تنی چند از مسوولین استانی و حتی پزشکان مطرح را بین جمعیت دیدم. رسول خطیبی فوتبالیست و سرمربی سرشناس هم آمده بود.

    قومیت های مختلفی که بنر به دست بودند هم توجهم را به خود جلب کردند. به روایت چینش صندلی ها، اینجا هم بخشی از سالن برای افراد خاصی مثل مدیران تفکیک شده بود اما برخی توجهی به این حد و مرزها نداشتند و هرصندلی خالی ای که می دیدند برای نشستن روی آن لحظه ای درنگ نمی کردند و تلاش عوامل اجرایی برای جابجا کردن آنها نه تنها فایده ای نداشت بلگه گاهی نزدیک بود تبدیل به یک تنش شود.

    تا آمدن پزشکیان به سالن برنامه های متنوعی از جمله اجرای چند ترانه محلی و بندری، نواختن دف توسط تعدادی از بانوان، همخوانی سرود،  مدیحه سرایی در وصف حضرت علی(ع) و بزرگداشت عید غدیر، قرائت متن هایی قابل تامل یکی توسط کوثر نمک شناس بعنوان یکی از بانوان حامی پزشکیان که از قضا خبرنگار هم بود و دیگری توسط دختر رای اولی ای به اسم غزل برگزار شد؛  کلام هردو فراز و نشیب داشت جایی مطمئن و محکم و جایی مردد و نگران از آنچه قرار است ظرف چندروز آینده رقم بخورد. یکی دو جوان دیگر هم پشت میکروفون آمدند و از خواسته های مردم بویژه هم نسل های خود حرف زدند.

    پزشکیان که از راه رسید پس از یک استقبال گرم، برای سخنرانی پشت تریبون رفت و به رسم احترام‌ از همه یاد کرد؛ هم از هاشمی رفسنجانی هم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ هم شهید باهنر و هم موحدی کرمانی و هم دعایی.
    او معتقد بود بی معرفتی و حتی نامردی است اگر از آنان که زحمت کشیده اند یاد و قدردانی نشود چرا که بعنوان مثال اگر فعالیت‌های هاشمی رفسنجانی در دوره مسئولیتش نبود، ایران به اینجا نمی‌رسید.

    جالب آنکه شعارهای متعدد که توسط حاضرین داده می شد پزشکیان با صراحت و تواضع گفت که خیلی از من تعریف نکنید چون هوا بَرَم می دارد و فکر می کنم کسی شده ام!

    پزشکیان امیدوار بود که با همراهی مردم  ایرانی سربلند ساخته شود و بار دیگر خطاب به یکی از رقبایش که در مناظرات با جمله “نمیگذارم رییس جمهور شوی”، مکدر و متحیرش کرده بود ؛ گفت: شما نه خدا هستید نه مردم. مردم خودشان بهتر می دانند به چه کسی رای بدهند. این مردم هستند که تایید خواهند کرد چه کسی باید قدرت را به دست بگیرد.

    پزشکیان در بخشی از صحبت های خود از علی (ع) یاد کرد و گفت که نگاه، باور و اعتقاد من وصیت مولی است؛ مشکل ما این است که به آنچه حضرت علی (ع) و خدا در قرآن گفته عمل نمی‌کنیم که اگر عمل می کردیم این بلاها  سرمان نمی آمد.

    او اشارات متعددی به اقوال حضرت علی (ع) داشت و در پاسخ به سوالاتی از این دست که چه کسی می تواند حق بگوید و از حق مظلوم دفاع کند؟ یا چه کسی می تواند در مقابل ظالمان، زورگویان و توهین کنندگان بایستد؟ به نقل از مولا علی(ع) گفت مسلما کسی که وابسته به پست، مقام، قدرت و پول نباشد.

    پزشکیان طرفدار مظلوم بودن و فریب پست و مقام نخوردن را شرط دفاع از مردم عنوان کرد و این را هم گفت که باید حق به حق دار برسد و آنچه که ما و شما (مردم) می توانیم در زندگی پیگیری کنیم مطالبه حق است و عدالت.

    آری او هم از محرومان و مظلومان و از بین بردن محرومیت ها حرف زد هم از توجه به کشاورزان. هم از رسیدگی بیشتر به دامداران، نیروهای انتظامی و بازنشستگان و معلمان؛ و هم از سرلشکرهایی که این انقلاب را با جان و دل حفظ کردند اما الان دچار مشکل معیشت شده اند.

    او به صراحت گفت که این برازنده ما نیست و نباید اجازه بدهیم عزیزانی که برای سربلندی ما با جان و دل تلاش کردند، گرفتار شده و شرمنده خانواده خود شوند.

    پزشکیان ضمن بیان اینکه باید برای جوانان که نخبگان و آینده سازان ما هستند میدانی آماده کنیم که شکوفایی، عزت و افتخار را به جامعه ما برگردانند گفت که برای من به عنوان یک دانشگاهی و ایرانی غیر قابل قبول است ما از امارات، دبی، عراق، ترکیه و کشورهای دیگر عقب بمانیم.

    او ضمن بیان اینکه تلاش خواهیم کرد تمام گره‌های موجود در جامعه باز شود؛ مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کرد و به صراحت گفت که حضور و وجود شما و مشارکت شما به طور قطع، هم مشت محکمی به دهان یاوه گویان خارجی خواهد بود که ایران ما را در تفرقه، تضاد و اختلاف می خواهند و هم به دهان کسانی است که با رفتارشان این مشکلات را در جامعه ایجاد کرده اند.

    نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که نباید اجازه دهیم عده ای خاص قدرت را به دست بگیرند و هرچه دلشان خواست انجام دهند، بعد از طرف مردم هم بگویند مردم اینطور می گویند یا آنگونه هستند که آنها می گویند.

    پزشکیان گفت که این مردم هستند که تصمیم خواهند گرفت چه کسی جرات دارد در خیابان به دختران و زنان ما توهین و بی حرمتی کند.

    او اینطور ادامه داد که حضرت علی(ع) که امام ماست و مدعی هستیم شیعه او هستیم، می گوید دلیل اینکه یک حاکمیت یا مسئولی درست یا غلط است، این است که مردم پشت سر او چه می گویند، حاکمان و مسئولان خدمتگزاران مردم هستند.

    این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت که مردم اگر اینها (مسئولان) را قبول نکنند، حق نشستن در آنجا را ندارند، این حق مردم است که تصمیم بگیرند چه کسی باید بیاید چه کسی نباید بیاید. اینها تصور می کنند آنجا نشستند و باید برای مردم تصمیم بگیرند.

    پزشکیان در پایان هم ضمن اینکه ابراز امیداوری کرد که طرحی نو، برازنده ایران و ایرانی در خواهد انداخت؛ تاکید کرد اگر دست به دست هم دهیم می توانیم مشکل مملکت را حل کنیم.

     

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.